سودآوری در بازاری که رقبا سودآور نیستند
عصر بانک؛سادهسازی محصول یکی از استراتژیهای مناسب برای متمایز کردن محصول و افزایش قابل توجه سودآوری در بازاری است که سایر رقبا سود چندانی به دست نمیآورند. اما طراحی محصول، تقریبا تمام کاری است که باید در آن انجام داد. استیو جابز درباره طراحی محصول گفته است: «ممکن است یک راننده تاکسی خوب، دو تا سه برابر بهتر از یک راننده تاکسی بد باشد. اما یک طراح خوب، 100 یا 200 برابر بهتر است.» زمانی که بحث سادهسازی محصول میشود، هدف طراحی ایجاد محصولی است که استفاده از آن لذتبخش باشد. برای رسیدن به این هدف، نخست و مهمتر از هر چیزی باید استفاده از آن سادهتر شود و پس از آن، اگر امکانش وجود داشت، کاربردیتر و زیباتر شود.