مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ فرابوم با مجموعه باکس شریف

مراسم امضای تفاهم نامه بین باشگاه کسب و کار باکس دانشگاه شریف و مرکز فرابوم امروز برگزار شد.

عصر بانک؛مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ فرابوم با مجموعه BOX شریف امروز 31 شهریورماه با حضور صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم، علی‌حکیم جوادی، مدیر عامل هلدینگ بهسازان فردا و امیرحسین شبیری، مدیر باشگاه کسب‌وکارهای دانش بنیان باکس و تعدادی از مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد.

صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم  در این مراسم به رسانه‌ها گفت: امروزه در دنیا فرایند نوآوری اجزایی دارد که یکی از اجزای آن مراکز نوآوری و دیگری پلتفرم است که حضور این دو در کنار یکدیگر لازم و ملزوم یکدیگر است و هر دو به یکدیگر کمک می کنند. در این اکوسیستم مجموعه ای از هاب‌ها و API هایی که از بانک‌ها و سایر تولید کنندگان API مانند بیمه‌ها، بورس‌ها و … می‌گیرند وجود دارند و از سمت دیگر هم مجموعه‌های نوآوری، مراکزی هستند که استارتاپ‌ها و فین تک‌ها به آنها اعتماد و می‌کنند و صاحب سرمایه و کسب و کار می‌شوند.
وی افزود: استارتاپ‌ها و فین تک‌ها دراین حوزه احتیاج به ابزارهایی دارند که برای آن باید به سراغ بانک‌ها بروند و از آنها API بگیرند ، در حالی که با مراجعه به یک مرکز و یک هاب مانند فرابوم این امکان به سادگی برایشان میسر است که به API تمام بانک‎ها و سرویس دهنده‌ها دسترسی پیدا کنند.لذا به نظر می‌رسد که وجود یک هاب در کنار این مراکز نوآوری الزامی است.
فرامرزی گفت: توفیق داریم که امروزدر خدمت عزیزان در مرکز نوآوری BOX باشیم که کار بسیار بزرگی کردند و در مدت کوتاه مکان مناسبی آماده کردند و خوشحالیم که این تفاهم بین ما شکل گرفت.
صادق فرامرزی در ادامه  گفت: “فرابوم در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها آمادگی دارد تا با بیشترین ابزار و امکانات، مرکز کسب‌وکار دانشگاه شریف را در زمینه فین‌تک و فناوری‌های نوین یاری کند.”
در ادامه، محمدعلی ترابیان، عضو هیئت مدیره بهسازان فردا در پاسخ به این سوال که قرارداد BOX و فرابوم انحصاری است یا خیر، گفت: ما موضوع انحصاری نداریم .انحصار موجب رشد نمی‌شود و آنچه که ما بر روی آن کار می‌کنیم نزدیک کردن ظرفیت‌ها به یکدیگر است.عده ای به عنوان فین تک و استارتاپ در اینجا مشغول به کار هستند که باید نیازهایشان تامین شود که سکو و پلتفرمی که در فرابوم ایجاد شده بخش زیادی از این نیازها را برطرف می کنند. بنابراین ما خیلی انحصار نداریم چون باید سرویس‌ها جا بیافتد.از طرفی ممکن است فرابوم نیازهای تحقیقاتی یا استارتاپی داشته باشد که اینجا برطرف می‎شود.بنابراین BOX یکی از امکاناتی که می‌تواند به فین تک‌هایش  ارائه بدهد این است که بتواند به مجموعه فرابوم آنها را وصل کند و آنجا این سرویس‌ها را دریافت کند.
قابل ذکر است اکنون حدود 45 استارت‌آپ در باکس مستقر هستند که نزدیک به 10 مورد از آنها به‌صورت فریلنس فعالیت می‌کنند. حوزه‌های فعالیت آنها بازاریابی دیجیتال، باشگاه مشتریان، فین‌تک، گردشگری، سلامت، کودک، آموزش، حمل‌ونقل عمومی و بین‌المللی، تاکسی اینترنتی، گردشگری پزشکی، استعدادیابی تحصیلی، داروخانه اینترنتی و غیره است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.