نوآوری 2.0: ATMها در قرن بیست و یکم فقط پول پرداخت نمی‌کنند!

نوآوری‌های جدید در حال تغییر صنعت خدمات مالی جهان هستند. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که ایده‌ها و رویکردهای جدید به پرداخت و بانکداری دیجیتال به صورت هفتگی تغییر می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ هنوز بزرگ‌ترین نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت حساب مونزو، پرداخت موبایلی بدون تماس یا QR کد پرداخت نیست. حالا ATMها پنجاه ساله شده‌اند. 

 
اگرچه در سال‌های اخیر ATMها از کانون توجه خارج شده‌اند، ولی آن‌چه فروتنانه توسط ATMها در سال 1967 ارائه شد، بانکداری را به نحوی متحول کرد که تاکنون شبیه آن وجود نداشته است. ATMها نوع رابطه‌ی ما را با پول، پرداخت و بانک‌ها تغییر دادند و رفتار مشتریان را نیز با بانکداری و دستگاه‌ها متحول کردند.
 
امروزه با وجودی همه‌ی چیزهایی که می‌شنویم و می‌بینیم، هنوز ATMها توسط برخی به عنوان قابل توجه‌ترین مدل نوآوری در خدمات مالی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال این چهره‌ی همیشه در دسترس، آرام و قابل اعتماد برای توزیع پول، مدت زیادی است که از سایر خدمات مالی عقب مانده است. در دهه‌های گذشته، چیزی که ATM به مشتریان ارائه می‌داد، به میزان کمی متحول شد.
 
برای این ثبات چهار دلیل وجود دارد:
 
محدودیت های موجود در نرم‌افزارها
 
زیرساخت های منسوخ شده که باعث ایجاد موانع قدیمی می‌شود.
 
فقدان همکاری ارائه‌دهندگان ATM  
 
مشکلات توسعه خدمات ATM
 
برآوردن انتظارات قرن بیست و یکم
 
از نظر خدمات قابل ارائه، ATMها قابلیت‌های توسعه زیادی دارند، بنابراین امروزه عدم ابتکار در استفاده از آن‌ها بسیار ناامیدکننده خواهد بود. مشتریان در مورد خواسته‌هایشان آگاه‌تر شده‌اند و یک ATM که پول نقد و مانده حساب ارائه می‌دهد، نمی‌تواند انتظارات سال 2019 را برآورده کند. 
 
با این وجود، امروزه یکی از فرصت‌های واقعی برای بانک‌ها تغییر کاربری ATMها است‌. بخش بانکی اکنون برای کاهش هزینه‌هایش تحت فشار است. در طول چند سال گذشته، میزان بسته شدن شعبه بانک برای مثال در انگلستان بسیار افزایش پیدا کرده است. و این تعطیل شدن شعب بانک‌ها، دسترسی به خدمات مالی را برای کسب‌وکارها در کشور به میزان قابل توجهی کاهش داده است. 
 
بانک‌ها امروزه باید انواع جدید دستگاه‌های خودپرداز مربوط به قرن بیست و یکم را وارد کند و با به کارگیری تکنولوژی درست برای آن‌ها، ATMها می‌توانند این فرصت داشته باشند تا شکاف موجود را پر کنند و خدمات جدیدی را به مردم بیش‌تری در مکان‌های بیش‌تر ارائه دهند، مهم‌تر آن‌که هزینه عملیاتی‌شان نسبت به شعب کم‌تر خواهد بود.  
 
اما نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که آن‌ها باید چیزی بیش از آن‌چه اکنون ارائه می‌دهند را ارائه دهند. برای رسیدن به این هدف تکنولوژی‌های قدیمی دستگاه‌های خودپرداز باید با معماری  مناسب با پیچیدگی‌های قرن بیست و یکم جایگزین شود. 
 
تحول در خدمات بانکداری سلف سرویس
 
حالا زمان آن رسیده که بانک‌ها این مفهوم را که ATMها فقط برای توزیع پول هستند تغییر دهند و تصمیماتی باید اتخاذ شود تا ATMها را قادر به تحول و تطبیق با خدمات مالی جدید کنند که با نیازها و انتظارات اکوسیستم مالی امروز هماهنگی داشته باشد. 
 
بنابراین بانک‌ها امروزه باید در تکنولوژی جدید سرمایه‌گذاری کنند و خدمات جدیدی را ارایه دهند. این فرایند باید بدون ریسک و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین برای ارتقای فناوری انجام شود.
 
ترجمه از atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.