مروری بر آنچه در نشست خبری «در مسیر بانکداری دیجیتال» توسن‌تکنو گذشت + فیلم

نشست خبری توسن‌تکنو، دوشنبه 4 شهریورماه 98 با محوریت «جایگاه اتوماسیون وجوه نقد در توسعه بانکداری دیجیتال» برگزار شد.

عصر بانک؛ نشست خبری توسن‌تکنو، دوشبه 4 شهریورماه 98 با محوریت «جایگاه اتوماسیون وجوه نقد در توسعه بانکداری دیجیتال» و به بهانه عبور از مرز نصب بیش از 1000 راهکار جامع Cash Recycling Automation با حضور محمد مظاهری مدیرعامل، حمید همتی قائم‌مقام مدیرعامل، ناصر براتی معاون بازاریابی و توسعه کسب‌وکار، جمشید آزاده قائم‌مقام معاون فروش و امور مشتریان، طاهر نوروزی مدیر نوآوری و توسعه بازار و احسان مهدی‌زاده دبیر این نشست خبری برگزار شد.

 

مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو با اشاره به راه‌اندازی بیش از هزار راهکار دریافت و پرداخت وجه نقد یا دستگاه خودگردان بانکی، از فراهم‌شدن امکان واریز وجه نقد خارج از شعبه با یک سرویس پایدار پس از گذشت 90 سال از راه‌اندازی اولین شعبه بانک در ایران خبر داد.

وی در این نشست خبری که به‌مناسبت راه‌اندازی بیش از 1000 راهکار خودگردان در شبکه بانکی کشور برگزار شد، افزود: نظام بانکی به عنوان یکی از نظام‌های نوآور، در یک دهه گذشته نسبت به سایر صنایع، رویدادها و نوآوری‌های فراوانی را تجربه کرده است.
مظاهری افزود: باعث افتخار است که نظام بانکی کشور امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد. با این موفقیت مشتریان می‌توانند بدون مراجعه به شعبه نسبت به عملیات واریز وجه نقد اقدام کنند. شرکت توسن‌تکنو با تمرکز روی موضوع تحول شعب به عنوان یکی از پارامترهای تبدیل‌شدن بانک‌ها به بانک دیجیتال، برای رسیدن به این جایگاه بیش از چهار سال تلاش کرد تا بتواند این خدمت را در شبکه بانکی به صورت پایدار ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو با اعلام اینکه مأموریت این شرکت کاربردی‌کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال است، تصریح کرد: اقدامات بانک‌ها و وزارت اقتصاد و امور دارایی به منظور توسعه بانکداری دیجیتال، عاملی بود که موجب سرعت بخشیدن به فرآیند «خودکارسازی چرخه پول نقد» شد.
مظاهری ادامه داد: به‌طور تقریبی 65 هزار خودپرداز در کشور وجود دارد که به‌طور متوسط سالانه 200 هزار میلیارد تومان وجه نقد به مردم پرداخت می‌کنند. نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد، نحوه بازگشت این حجم از پول نقد به چرخه نظام پولی-بانکی است. پیش از این تنها راه برای بازگرداندن این میزان اسکناس به شبکه پولی-بانکی کشور، شعب بانک‌ها بودند. اما امروز نزدیک به 2 درصد از این رقم از طریق راهکار‌های خودپرداز-خوددریافت یا همان راهکارهای خودگردان بانکی به شبکه پولی-بانکی کشور باز می‌گردد و این یعنی کاهش چشمگیر هزینه انتقال پول نقد و صرفه‌جویی در زمان!
وی افزود: به طور تقریبی 3 و نیم میلیون عملیات به منظور پول‌گذاری در خودپردازها در طول سال انجام می‌شود. این عملیات‌ها هزینه سنگینی به سیستم بانکی کشور تحمیل می‌کنند. با بهره‌مندی نظام بانکی از محصول جدید شرکت توسن‌تکنو، این فرآیند بسیار سریع‌تر و کم هزینه‌تر انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو با بیان اینکه راهکارهای خودگردان بانکی این شرکت توسط بانک‌های کشور در تمام استان‌های ایران نصب و عملیاتی شده‌اند، اعلام کرد: در حال حاضر استان‌های تهران و خراسان رضوی، دارای بیشترین تعداد راهکار‌های خودگردان هستند.
مظاهری ادامه داد: شاید یک هدف‌گذاری مطلوب برای شبکه بانکی کشور این باشد که تا پایان سال 1400، هشت درصد از پول نقدی که از ماشین‌های خودپرداز به مردم پرداخت می‌شود، با استفاده از راهکار یادشده به شبکه پولی-بانکی کشور بازگردانده شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب برای واریز وجه نقد نباشد.
حمید همتی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو، دیگر سخنران این نشست، درباره بومی‌سازی راهکار‌های   ATMR یا خودگردان صحبت کرد و گفت: ارتقای زنجیره تأمین و عمق‌دادن به تولید داخل، به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد شرکت توسن‌تکنو در حال پیگیری است. از اواسط سال 1396 مذاکرات برای انتقال دانش فنی تولید راهکار خودگردان در داخل کشور با شرکای تجاری خارجی شروع شد و هم‌اکنون با گذشت 2 سال از آن تاریخ، توانسته‌ایم این راهکار‌ها را در داخل کشور با عمق تولید 58 درصد بومی‌سازی کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت، گفت: ارتقاء کیفیت نرم‌افزارها، توسعه شبکه پشتیبانی و نقاط سرویس در سراسر کشور، ارتقاء دانش فنی توسعه و بومی‌سازی راهکارها، از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در 6 ماهه دوم سال 98 است.
در ادامه این نشست خبری، جمشید آزاده قائم‌مقام فروش و امور مشتریان شرکت توسن‌تکنو، با اشاره به همکاری این شرکت با بانک‌های کشور به منظور توسعه خدمات خودسرویس تصریح کرد: در حال حاضر هشت بانک بزرگ کشور از محصول جدید توسن‌تکنو (راهکار خودگردان) استفاده می‌کنند و امیدواریم در آینده نزدیک این تعداد به 12 بانک افزایش یابد.
قائم‌مقام فروش و امور مشتریان شرکت توسن‌تکنو اعلام کرد: مطابق با پیش‌بینی‌های جهانی، نزدیک به 70 درصد دستگاه‌های بانکی که در سال 2021 راه‌اندازی می‌شوند، خودگردان خواهند بود.
طاهر نوروزی مدیر نوآوری و توسعه بازار شرکت توسن‌تکنو نیز در بخش دیگری از این نشست خبری به تلاش این شرکت در خصوص ارائه راهکارهای جدید بانکی و پرداخت با همراهی بانک‌ها و دیگر بازیگران این اکوسیستم اشاره کرد و گفت: این تلاش منجر به ایجاد تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال خواهد شد.
بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو، درباره سهم بازار این شرکت در بازار داخل، گفت: هم‌اکنون بیش از 90 درصد سهم بازار را در حوزه راهکار‌های بانکی خودگردان در اختیار داریم.
مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو در پایان بر اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از دستگاه‌های خودگردان بانکی تأکید کرد و گفت: همه مردم از جمله رسانه‎ها می‌توانند نقش موثری در معرفی و افزایش استفاده از این دستگاه‌ها و بهره‌مندی از مزایای آن نظیر دریافت سرویس 24*7 داشته باشند.
همچنین فیلمی کوتاه از حاشیه این نشست خبری تهیه شده که در ذیل قابل مشاهده است. با این توضیح که روی نوار ابزار پخش‌کننده‌ی فیلم، امکان انتخاب کیفیت‌های متفاوت از فیلم با توجه به سرعت اینترنت شما وجود دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.