چند دستگاه متصل به اینترنت اشیاء در جهان وجود دارد؟

تعداد دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء تا سال 2020 میلادی از مرز 5.8 میلیارد دستگاه نیز عبور خواهد کرد.

عصر بانک؛ آمارها حاکی است که بازارهای جهانی اینترنت اشیاء (IoT) در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال بخش‌های مختلف جوامع قرار گرفته و رشد آن تا سال آینده از برآورد کارشناسان نیز فراتر خواهد رفت.

 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت itproportal، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء و هوشمند با رشد 21.5 درصدی در سال، تا سال 2020 میلادی از مرز 5.8 میلیارد دستگاه در جهان نیز گذر خواهد کرد.  
 
پیشتر کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای بوستون آمریکا دریافته و خاطرنشان کرده بودند اینترنت اشیاء در برخی از بخش‌های جوامع همچون حمل و نقل عمومی، صنعت، تجارت و فروش رشد بسیار بیشتر و قابل توجه‌تری را تجربه خواهد کرد.
 
در این گزارش همچنین ذکر شده است که بیشتر دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت اشیاء (1.17 میلیارد دستگاه در سال جاری و 1.37 میلیارد دستگاه نیز در سال آینده) شامل دوربین‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های مشابه می‌شود.
 
اینترنت اشیاء و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیاء به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.
 
اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.
 
این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.