کیف پول دیجیتال بلاکچینی کامرز بانک در کامیون‌های دایملر

دایملر و کامرزبانک به صورت آزمایشی از کیف پول الکترونیک مبتنی بر بلاکچین برای پرداخت‌های مربوط به وسایل نقلیه استفاده می‌کنند.

عصر بانک؛کامرزبانک با شرکت تولیدکننده‌ی کامیون دایملر به نام دایملر تراک در استفاده آزمایشی از کیف پول الکترونیک بلاکچین با نام کیف پول دایملر تراک به توافق رسیدند تا پرداخت‌های دایملر از کامرزبانک با یوروی الکترونیک انجام شود. زمانی که از یوروی الکترونیک برای پرداخت‌ها استفاده شود، گیرنده می‌تواند از کامرزبانک درخواست کند پول دیجیتالش را به حساب بانکی‌اش انتقال دهد. این سیستم دارای تایید رگولاتوری از اداره‌ی نظارت فدرال مالی آلمان است.

 
کامرزبانک برای پرداخت‌های الکترونیک از بلاکچین کوردا استفاده می‌کند، یعنی همان تکنولوژی که بانک از آن برای بسیاری از طرح‌های بلاکچینی اش استفاده می‌کند. دایملر در این طرح چندین کاربرد را در نظر دارد که در راس آن‌ها پرداخت سوخت است. 
 
مدیر پروژه‌ی کیف پول تراک در دایملر توضیح داد با آیدی و کیف پول تراک، مبنای تعامل میان کامیون‌ها و دیگر ابزارها و ماشین‌ها را فراهم کرده‌ایم، که این یعنی یک نقطه عطف تکنولوژیک واقعی؛ هدف ما این است که در آینده، کامیون‌ها قادر به فعالیت در زمینه‌هایی مختلف کاربردی باشند که برایشان منافع در برداشته باشد. 
 
بر این اساس رانندگان می‌توانند تمرکز بیش‌تری بر وظایف واقعی رانندگی‌شان داشته باشند و شرکت‌های حمل و نقل هم از کاهش قابل ملاحظه در کارهای اجرایی و فرآیندهای با امنیت بیش‌تر بهره ببرند. این مدل، مواردی مانند کلاهبرداری از کارت سوخت‌ها را در عمل غیرممکن می‌کند. یعنی روش کلاهبرداری که در آن کلاهبرداران کارت سوخت را کپی می‌کنند و شماره پین را با جاسوسی پیدا کرده و وارد می‌کنند. هم‌چنین در مورد کامیون‌های خودکار، نمونه‌های اولیه‌ی ما نشان می‌دهند که مسیر پیشرفت‌ می‌تواند ادامه پیدا کنند.
 
در آینده، با استفاده از پرداخت‌های اتوماتیک، رانندگان می‌توانند بر دیگر وظایفشان تمرکز کنند. این روش به دلیل کاهش اشتباهات، نیاز به اصلاح کارها را کم می‌کند، به دلیل این‌که همه‌ی تراکنش‌ها در یک بستر توزیع شده خواهند بود‌. 
 
دایملر تاکید می‌کند که آیدی و کیف پول تراک هنوز در فاز نمونه اولیه هستند. آیدی تراک کمک می‌کند تا کامیون با احراز هویت خود را به ماشین‌های دیگر مانند دستگاه سوخت بشناساند و از این طریق امکان تراکنش مستقل بین ماشین‌ها فراهم می‌شود.
 
دایملر همچنین کاربردهای بالقوه‌ی دیگری را هم مدنظر دارد. که شامل پرداخت عوارض آزادراهی،هزینه‌های ارسال اوراق باربری، کنترل و صدور صورتحساب رانندگان زیرمجموعه، و فرایند پرداخت برای هر بار استفاده از لیزینگ وسایل نقلیه می‌شود. 
 
دقیقا مانند یک کیف پول واقعی، کیف پول تراک می‌تواند پول نقد را برای پرداخت‌ها و کارت‌های دیگر مانند کارت‌های سوخت و کارت‌های وفاداری نگهداری کند، یعنی همه در یک مدل دیجیتال جمع می‌شوند. اطلاعات الکترونیک، که شامل اضافه شدن پول نقد هم می‌شود، مستقیما در کیف پول تراک ذخیره می‌شود و می‌تواند با استفاده از وای فای به دیگر ماشین‌ها متصل شود. این فرایند با استفاده از کنترل سیستم آنلاین با امنیت انجام می‌شود. تکنولوژی رادیو نیز جزئی از مرکز داده‌ی تراک است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.