چگونه در دو روز شیراز را بگردیم؟

شیراز شهر شعر و ادب و فرهنگ است، شهری که در گوشه و کنار خیابان‌های آن تاریخ قدم می‌زند و باغ‌های ایرانی زیبایش هیاهوی زندگی مدرن بشری را در خود محو می‌کند. هر ساله تعداد زیادی از مردم برای دیدن این شگفتی‌ها راهی این شهر بزرگ می‌شوند.

عصر بانک؛اگر چه شیراز اماکن تاریخی و جلوه‌های طبیعی بسیاری برای عرضه به مسافران دارد، اگر شما هم مانند بسیاری از مردم، آنقدر درگیر امور روزمره خود شده‌اید که تنها دو روز از وقت ارزشمند خود را می‌توانید صرف گشت و گذار در این مهد تمدن ایرانی کنید، ما راهنمای دو روزه‌ای را برای مشاهده مهمترین، دیدنی‌های شیراز را برای شما تهیه کرده‌ایم، تا بتوانید در طول دو روز پرتره زیبایی از شیراز را در ذهن خود ثبت کنید.

 

برای اینکه وقت بیشتری برای گردشگری در شیراز داشته باشید، خرید بلیط هواپیما یکی از راه‌های نجات شما، برای دیرتر حرکت کردن، از خواستگاه ادب ایرانی است. به همین منظور در انتهای این راهنما به توضیح چگونگی پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما شیراز به تهران خواهیم پرداخت.
روز اول- سفری در دل شهر شیراز 
قبل از رسیدن به شیراز، هتلی در نزدیکی شاهچراغ رزرو کنید، صبح زود(مثلا 5 صبح یا زودتر) به سمت شیراز پرواز کنید، سفر شما یک ساعت و ربع طول خواهد کشید، به محض مستقر شدن در هتل، دوربین عکاسی خود را بردارید و از آن خارج شوید و به سمت حضرت شاهچراغ بروید و بعد از زیارت، به سمت شرق حرکت کنید، در حدود 550 متری شما مسجد صورتی(مسجد نصیرالملک) قرار دارد، که دیدن آن در صبح زود با توجه به پرتوهای نور عبوری از شیشه‌ها بسیار زیباست.
بعد از اینکه از مسجد صورتی خارج شدید، به سمت بازار وکیل که در شمال غربی شما قرار دارد، حرکت کنید، اول صبح معمولا بازار کمی خلوت است و می‌توانید به سرعت چیزهایی را که لازم دارید را بخرید. آدرس حمام وکیل را بپرسید و پیاده به سمت آن بروید بعد از دیدن حمام وکیل نوبت، موزه پارس است که در راه شما به سمت ارگ کریمخان با برج کج شده‌اش قرار دارد. حالا باید ساعت نزدیک دو بعدالظهر باشد. چیزی بخورید، سوار تاکسی شوید تا شما را به سمت آرامگاه حافظ غزل سرای بزرگ ایران ببرد.
بعد از خلوتی چند با حافظ، از باغ جهان نما عبور کنید و  به سمت دروازه قرآن بروید، در نزدیکی دروازه قرآن، مقبره خواجوی کرمانی و گهواره دیو (آتشکده چهار طاقی) قرار دارد. بعد از دیدن آنها سوار تاکسی شوید، تا به دیدار شیخ اجل سعدی در سعدیه بروید غزلی در جوارش بخوانید و دوباره سوار تاکسی شوید تا خود را به باغ ارم در آنطرف شهر برسانید. حالا ساعت باید نزدیک پنج یا شش بعدالظهر باشد. در باغ ارم دیدن درخت نهصد ساله سروناز که در شعرهای حافظ هم از آن یاد شده است را فراموش نکنید
به هتل برگردید و شام خود را صرف کنید، بلیط هواپیما شیراز به تهران را برای فردا شب (ساعت10 شب به بعد) رزرو کنید. ساعت خود را برای بیدار شدن در صبح زود کوک کنید.
روز دوم – سفری به قلب تاریخ ایران
از هتل دربست به سمت ترمینال شهید کاراندیش یا پارک سوار مرودشت بروید، با کمی پرسش سوار مینی‌بوس یا تاکسی شوید که شما را به مجموعه تخت جمشید در 60 کیلومتری شیراز برساند. بعد از دیدن مجموعه از همانجا تاکسی‌ای پیدا کنید که شما را به سمت آرامگاه کوروش و پاسارگاد در 82 کیلومتری تخت جمشید ببرد، برای دیدن این مجموعه تا ساعت پنج  بعدازظهر وقت دارید، بعد دوباره مستقیم با گرفتن تاکسی به شیراز و سپس هتل خود برگردید، تا ساعت 8 شب استراحت کنید، چیزی بخورید و بعد به سمت فرودگاه بروید.
لازم به ذکر است که اگر هتل شما توری برای تخت جمشید و پاسارگاد ارائه می‌دهد، که قبل از ساعت 8 شب شما را به هتل می‌رساند، حتما آن را خریداری کرده تا خیال خود را راحت کنید. یا می‌توانید تور یک روزه تخت جمشید و پاسارگاد را به صورت آنلاین رزرو کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که قبل از ساعت 8 شب در هتل خود باشید.
خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز به تهران 
برای انجام رزرو پرواز شیراز تهران، وارد یکی از سایت‌های معتبر شوید. با چند کلیک مبدا و مقصد و تعداد نفرات را مشخص کنید، لیستی از پروازهای مختلف، شرکت‌های هواپیمایی متفاوت در مقابل شما قرار خواهد گرفت که در آن قادر خواهید بود با مقایسه قیمت بلیط شیراز تهران، ارزانترین نرخ بلیط هواپیما شیراز به تهران را که حتما بلیطی لحظه آخری و چارتر خواهد بود را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید، که در ایام نوروز و تعطیلات رسمی، تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز ساده نیست، پس اگر قصد سفر دو روزه به شیراز در این تاریخ‎‌ها را دارید، حداقل از یک هفته قبل بلیط رفت و برگشت خود را به همراه تور تخت جمشید پاسارگاد در روز دوم رزرو کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.