نقش آفرینی سابین تجارت آریا در تحول بانکداری دیجیتال

نشست خبری گروه سابین تجارت آریا، دیروز 27 مرداد ماه با حضور مدیرعامل، رئیس هیات‌مدیره، نایب رئیس هیات‌مدیره و عضو هیات‌مدیره این شرکت و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

عصر بانک؛در ابتدای این نشست مهدی عباس‌نیا رئیس هیات مدیره، به تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال در این شرکت اشاره کرد و گفت: تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال در«سابین تجارت آریا» با توجه به تغییراتی که در بازار ایران و نیاز مشتری بوجود آمد در حال شکل‌گیری است و این شرکت نوآوری‌ و تحول دیجیتال را همواره در راس فعالیت‌های خود قرار داده است.

 

وی افزود: برای پیاده‌سازی این استراتژی تغییراتی در ساختار و برنامه‌های خود ایجاد کرده‌ایم. اما نیاز به ابزارهایی برای پیاده‌سازی این استراتژی  داریم. یک استراتژی این بود که تغییر در بدنه بانک ایجاد شود و استراتژی دیگر این بود که بازار هدف را قرار دهیم و تحول دیجیتال از بیرون به داخل بوجود آید و باتوجه به اینکه تحول دیجیتال بحث نوآوری از بیرون به داخل بانک است این راه‌حل را انتخاب کردیم و بدین  منظور روی شرکت‌هایی که می‌توانستند خلق ارزش افزوده کنند، سرمایه‌گذاری کردیم.
در نتیجه شرکت سابین تجارت آریا که ازجمله شرکت‌های پرداختی گروه ایران زمین است و مجوز پرداخت یاری دارد را راه‌اندازی کردیم و در گروه ایران زمین نیز بر روی شرکت‌های تلکام نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
در ادامه فرهاد وکیلیان، مدیرعامل شرکت«سابین تجارت آریا» درباره بانک و هلدینگ ایران زمین توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: بانک ایران زمین یکی از معدود بانک‌ها با هلدینگ قدرتمند در زمینه نوآوری است و مرکز نوآوری ایران زمین که یک ماه پیش رسما رونمایی شد نشان دهنده این موضوع است. بانک ایران زمین در راستای عمل به نیاز مشتری اقدام به بازگشایی مرکز شتابدهنده در زمینه سرمایه‌گذاری و حمایت از استارت‌آپ‌های مالی نمود‌ که بسیاری از ایده‌های نو و کارهای نوآورانه قرار است در این مرکز اتفاق بیافتد و کلکسیون کاملی از فناوری‌‌ها و متخصصان در این مرکز گردهم آمده‌اند تا گروهی از نخبگان را از مرحله تیم‌سازی تا هدایت و آموزش تحت حمایت قرار دهند و علاوه بر منتوریگ و شتابدهی سرمایه‌گذاری نیز روی ایده‎های نوآورانه صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا، در پاسخ به سوالی مبنی بر مهاجرت مدیران از شرکت‌های بزرگ به شرکت‎‌های کوچک که از ابتدای سال جاری در چند شرکت رقم خورد گفت: زمانیکه در یک شرکت رشد می‌کنید و ایده‌های جدیدی در ذهن شما به‌ وجود می‌آید حیف است که به دلیل بزرگ بودن مجموعه امکان پیاده کردن این ایده‌ها از دست برود چراکه هر ایده‌ای تاریخ مصرفی دارد و با گذشت زمان تاریخ مصرف ایده‌ها خواهد گذشت. افراد نوآور در شرکت‌ها همواره به دنبال ایده‌های جدید، خلق ارزش افزوده و شکستن مرزها هستند و دوست دارند که ایده‌ها و تجربیات آنها بتواند صنعت را با یک تغییر جدید مواجه کند و ترجیح می‌دهند وارد شرکت‌هایی شوند که امکان عملیاتی کردن آن ایده‌ها وجود داشته باشد. در نتیجه وارد مجموعه‌‌های کوچک‌تر می‌شوند تا بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را عملیاتی کنند.
وکیلیان که از مدیران باسابقه و خوشنام صنعت پرداخت کشور است، علاوه بر تجربیات مدیریتی در شرکت‌های مختلف حوزه پرداختی پیش از پیوستن به «سابین تجارت آریا»، معاون توسعه بازار شرکت کارت اعتباری ایران کیش بوده و پس از عزم جدی بانک ایران زمین برای نقش‌آفرینی بیشتر در عرصه بانکداری دیجیتال و همگام با تحولات دیجیتال در حوزه پرداخت و خرید صد درصدی سهام این شرکت توسط بانک ایران زمین با نظر اعضاء هیأت مدیره به عنوان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا منصوب شد.
اصغر باباپور، نائب رییس هیات مدیره شرکت «سابین تجارت آریا» درباره استراتژی این شرکت  به کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: یکی از خدمات شرکت سابین تجارت آریا ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان است چراکه این شرکت همواره سعی کرده است تا در کنار کمیت کیفیت محصولات خود را بالا ببرد.
وی به مفهوم بانکداری دیجیتال اشاره کرد و گفت: بانکداری دیجیتال تنها به مفهوم تغییر در برخی اتوماسیون‌های اداری و ایجاد رُبات در سیستم‌های پرداختی نیست بلکه مفهوم گسترده‌‎تری دارد که از تغییر در زیرساخت‌ها تا مراحل اجرایی را شامل می‌شود و بانک ایران زمین همواره در راستای بهبود کیفیت عمل کرده است.
باباپور افزود: «سابین تجارت آریا» این ویژگی را خواهد داشت که سرویس‌های مختلفی را به مشتریان ارائه دهد و در حوزه فین‌تکی حرفی برای گفتن داشته باشد، ضمن اینکه این بانک برای یک گروه خاص نخواهد بود و همواره برای افراد و گروه‌های خاص محصولات متفاوتی وجود خواهد داشت‌.
وی همچنین یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت را بانکداری باز برشمارد و تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های اصلی «سابین تجارت آریا»، open Banking  است و ارتباط این شرکت با شرکت‌های فین‌تکی در سطح عالی قرار  دارد.
گفتنی است، شرکت پرداخت الکترونیک سابین تجارت آریا، وابسته به بانک ایران زمین دارای مجوز پرداخت‌یاری، با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت مبتنی بر آخرین فناوری‌های این صنعت اقدام به ارائه خدمات متنوعی از جمله فروش، نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان سیار و موبایلی، ارائه درگاه پرداخت اینترنتی و درگاه پرداخت موبایلی، اپلیکیشن پرداخت و بسترباز پرداخت برای استارت‎آپ‌ها کرده است.
عکاس: اشکان کلانتری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.