نقش هوش مصنوعی در دنیای بانکداری

هرچه بانک‌ها بیش‌تر در مورد اهمیت هوش مصنوعی آگاه می‌شوند، توسعه دهندگان اپلیکیشن نقش بزرگ‌تری در این بازار ایفا می‌کنند و قادر خواهند بود تا مشتریانشان را به مسیر صحیح هدایت کنند. آن‌ها در لبه‌ و راس همه‌ی تکنولوژی‌های جدید هستند‌.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ بانک‌هایی که برای آشنایی با سازندگان اپلیکیشن‌ها زمان صرف نمی‌کنند، خودشان را از پیشرفت دور می‌کنند. آن‌ها قادر نخواهند بود تا از همه‌ی مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. بنابراین در این مقاله می‌فهمیم که چگونه هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در دنیای بانکداری است و چگونه تولیدکنندگان اپلیکیشن در این فرایند کمک می‌کنند.

 
یادگیری ماشینی یک جنبه‌ی کلیدی در موضوع تجارت و بانکداری است‌، در حالیکه حتی بهترین بانکداران نیز عموما با محدودیت مواجه هستند. زیرا محدودیت‌های زیادی در مورد میزان دانشی که مغز بشر می‌تواند با موفقیت آن را پردازش کند وجود دارد. 
 
این جایی است که هوش مصنوعی وارد بازی می‌شود. امروزه الگوریتم‌های یادگیری ماشینی شانس تحلیل اطلاعات بیش‌تری را با سرعت بالاتر فراهم می‌کنند. به جای اجبار به مدیریت این فرایندها به شیوه‌ی خودشان، معامله‌گران می‌توانند از دستیاری که توسط سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف برایشان فراهم کرده است، استفاده کنند. 
 
امروزه محدوده‌ی وسیعی از اپلیکیشن‌ها وجود دارد که برای کمک به فرآیندهای تصمیم‌گیری طراحی شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که ریسک‌ها و فرصت‌های بالقوه‌ی پیش روی‌شان را در دوره‌ی زمانی کوتاه‌تری تحلیل کنند.در این مسیر مولفه‌ی انسانی یک جنبه‌ی کلیدی در فرایند تصمیم‌گیری است، اما هوش مصنوعی آن را تقویت می‌کند.
 
هم‌چنین، استفاده از اپلیکیشن‌های بانکداری موبایلی در حال تبدیل شدن به یک عادت روزمره است. سازندگان اپلیکیشن‌ها قادر به درک تاثیر مثبت این اپلیکیشن‌ها، و طراحی آن‌ها برای برآوردن نیازهای همه‌ی کاربران هستند. با کمک هوش مصنوعی، مشتریان بانکی قادر به استفاده از نوعی دستیار می‌شوند که پیش از آن هرگز فکر نمی‌کردند، تا این حد مفید باشد. همچنین در دنیای تجارت الکترونیک، مشتریان به جای اینکه مجبور به رفتن به فروشگاه‌های فیزیکی شوند، گزینه‌های بیش‌تری نسبت به قبل پیش رو دارند. 
 
آن‌ها دیگر محدود به لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای شخصی‌شان نیستند. اگر مشتری سوال مهمی داشته باشد که بخواهد پاسخ آن را سریع دریافت کند، قادر خواهد بود تا با ربات چت گفت‌وگو کند. مانده حساب‌اش را بررسی کند، پاسخ پرسش‌هایش را بگیرد و …. دیگر چه مشکلی وجود دارد؟
 
بهتر از همه این موارد، این ربات‌ها هرگز برای یک روز هم بیمار نمی‌شوند. آن‌ها نیاز به هیچ مزایایی ندارند و برای بانک‌ها هزینه کم‌تری نسبت به نیروی انسانی دارند؛ یک موقعیت برنده/ برنده واقعی برای هر دو طرف. مشتریان هم‌چنین از مزیت‌های فزاینده‌ی مبارزه با کلاهبرداری بهره‌مند می‌شوند و به دلیل ظهور هوش مصنوعی، امنیت با نرخ بالایی ارتقا پیدا می‌کند.
 
یادگیری ماشینی با روش‌های جدیدی از مشتریان حفاظت می‌کند. بسیاری از افرادی که کلاهبرداری در حسابشان رخ داده، دچار آسیب مالی بسیاری شده‌اند. در اینجا، مشتری معمولا مجبور است تا شخصا در محل شعبه بانکداری‌اش حاضر شود و کارهایش را انجام دهد. یا ساعت‌ها با تلفن‌هایشان در سیستم‌های پیام‌رسان خودکار وقت صرف کنند. 
 
دریافت این خدمات قبل از ایجاد روش‌های جدیدی مانند یادگیری ماشینی آسان نبود. امروزه اگر فعالیت‌ها کلاهبردارانه بنظر برسد، مشتریان خودشان مجبور به حفاظت از آن نیستند، بلکه به صورت اتوماتیک با استفاده از هوش مصنوعی حفاظت صورت می‌گیرد. مهم‌تر از آن یادگیری ماشینی ابزاری برای بانک‌ها فراهم می‌کند که آن‌ها هم ملزم به این حفاظت‌ها نیستند.
 
به زودی، این ماشین‌ها قادر به تحلیل اخبار روزانه و به کار بردن این یافته‌ها خواهند بود‌. هم‌چنین رسانه اجتماعی نیز روزی به همین روش مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. در جهانی که مردم یک تالار گفت‌وگو برای ارائه‌ی عقاید غیرکاربردی‌شان دارند، توسعه هوش مصنوعی به مرحله‌ای خواهد رسید که آن‌ها می‌توانند به روش‌هایی جدیدتری هم به کار گرفته شوند. این چیزی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تاکنون به دنبال آن بوده‌اند. 
 
حالا زمان آن فرا رسیده است که بانک‌ها خردمندانه‌تر از این اطلاعات استفاده کنند. آن‌هایی که برای ملاقات با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای بحث در مورد توسعه پتانسیل آینده‌ زمان نمی‌گذارند، تنها در حال از دست دادن مزایایی هستند که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. میزان تاثیر بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که درک‌ شده و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها تاکنون به خوبی از آن آگاه شده‌اند. 
 
بانک‌ها ملزم هستند به سرعت با روش‌های جدید انجام کارها تطابق یابند. هوش مصنوعی یک گرایش گذرا نیست بلکه باقی خواهد ماند و بانک‌هایی که به روش‌هایی منسوخ شده وفادار می‌مانند، خودشان را در شرایط دشواری قرار می‌دهند. 
 
ترجمه از paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.