هک شدن اطلاعات بانکی 100 میلیون نفر

اطلاعات مالی 100 میلیون نفر از مشتریان بانک کپیتال وان در آمریکا که 6 میلیون از آنها کانادایی هستند توسط یک هکر که در حال حاضر تحت تعقیب است هک شد.

عصر بانک؛ به نقل از رویترز، مظنون ، تامپسون مهندس نرم افزار 33 ساله اهل  سیاتل است که در روز دوشنبه گذشته به دفتر دادستانی آمریکا احضار شد.

 
طبق شکایتی که در دادگاه منطقه سیاتل ثبت شده است تامپسون اطلاعات مربوط به هک خود را منتشر کرده است و کاربری از روی این اطلاعات متوجه اشتباهی که رخ داده شده و به کپیتال وان اطلاع داده.
 
مقامات قضایی توانستند با استفاده از اطلاعاتی که خود او با نام کاربری خودش منتشر کرده بود او را پیدا کرده و دستگیر کنند و کپیتال وان در این مورد می گوید تا 19 ماه جولای متوجه این موضوع نشده بوده است.
 
پیش بینی می شود که این اتفاق خسارتی 100 تا 150 میلیون دلاری به بانک کپیتال وان زده باشد.
 
هکر نتوانست به شماره هکارت های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کند ولی حدود 140،000 شماره تأمین اجتماعی و 80،000 شماره حساب بانکی مرتبط به خطر افتاد و توانست به شماره تلفن کاربران دسترسی پیدا کند و نزدیک یک میلیون حساب بیمه و رمز و حسابهای بانکی کاربران کانادایی هک شد.
 
این شرکت اعلامم کرد که 700 میلیون دلار در جهت نقض سیستمی که باعث افشا اطلاعات نزدیک به 147 میلیون نفر شده است پرداخت خواهد کرد به طوری که نه تنها اطلاعات 100 میلیون نفر هک شده است بلکه اطلاعات 47 میلیون کاربر مرتط=بط با آنها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.
 
/خبرآنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.