چگونه بانکداری اینترنتی ملت، ماه شد؟

در سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت، علاوه بر توجه به ارتقای تجربه کاربری یا همان UX، رابط کاربری یا همان UI هم ارتقاء پیدا کرده است، و اینگونه بانکداری اینترنتی ملت، ماه شد.

عصر بانک؛امروزه یکی از خدمات اصلی بانک‌ها و موسسات مالی ایران، خدمات بانکداری اینترنتی است که هر روز بیشتر مورد استفاده مشتریان بانکی قرار می‌گیرد و به رقیب جدی، خدمات درون شعبه‌ای تبدیل شده است.

 

سؤالی که برای مشتریان بانک‌ پیش می‌آید این است که چه تفاوتی بین سامانه‌ بانکداری اینترنتی بانک‌های مختلف وجود دارد و شاخصه‌های انتخاب یک سامانه بانکداری اینترنتی خوب چیست؟

 

به صورت کلی می‌توان گفت، امنیت سامانه، سرعت و سهولت دسترسی به خدمات مختلف، تنوع خدمات قابل ارائه و نمای ظاهری از مهمترین شاخصه‌های یک سامانه بانکداری اینترنتی است، که بانک ملت در سامانه جدید بانکداری اینترنتی خود، به همه این شاخصه‌ها که باعث ارتقای تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) می‌شوند، توجه ویژه کرده است.

 

تفاوت بین UIو UX

UI و UX در بسیاری موارد به جای یکدیگر استفاده می شوند. در حالی که این دو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ UX به رفتارها، احساسات و حالت های کاربران گفته می شود که در زمان استفاده از یک سیستم خاص مثل بانکداری اینترنتی در آنها رخ می دهد.اما زمانی که درباره UI صحبت می شود، به این معناست که باید بر روی نحوه ارائه محصولات و خدمات تمرکز کرد. به این معنا که صفحات باید به گونه ای طراحی شود که اهداف UX محقق شود. بنابراین UI تنها بخشی از UX محسوب می‌شود و برای داشتن طراحی تاثیر گذار بر تجربه کاربری یا همان UX، توجه به UI ضرورت دارد.

 

بانکداری اینترنتی بانک ملت چگونه ماه شد؟

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت به آدرس https://ebanking.bankmellat.ir/ebanking  با استانداردهای روز دنیا، خدمات بدون نیاز به حضور در شعبه را به مشتریان عرضه می کند. این سامانه گواهی نامه “امنیت بین المللی”(SSL)  را در اختیار دارد که به مراجعه کنندگان این اطمینان را می‌دهد تا در محیطی امن کارهای بانکی خود را بدون صرف زمان و هزینه مالی با آرامش و آسانی به انجام برسانند.

 

در سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت، جهت افزایش کیفیت و ارتقاء خدمات غیرحضوری، علاوه بر تغییرات گسترده در نمای ظاهری، امکانات جدیدی در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

 

برخی از امکانات و خدمات سامانه جدید بانکداری اینترنتی ملت به شرح زیر می‌باشد:

 

نمای ظاهری متفاوت و کاربرپسند، ایجاد منوی اصلی جهت سهولت دسترسی به خدمات سامانه، امکان تغییر میز کار، امکان تغییر رنگ زمینه سامانه، انتقال وجه هوشمند، امکان برگزیده کردن خدمات، نمایش نمودار وضعیت مالی، امکان جستجوی خدمات به صورت متنی، تنظیم خودکار سامانه متناسب با ابعاد صفحه نمایش تلفن همراه، تبلت و رایانه، امکان دسترسی به تنظیمات سامانه ازطریق پروفایل کاربری، نمایش شبای هر حساب در خلاصه حساب ها، امکان ذخیره شماره تلفن همراه و شناسه قبض در شماره‌های برگزیده و امکان ایجاد محدودیت دسترسی براساسIP دستگاه

 

لازم به ذکر است از جمله مهمترین خدمات اینترنت بانک ملت مرتبط به حساب‌های ریالی می‌توان به این موارد اشاره کرد: خدمات مانده حساب، مانده حساب قابل برداشت، تاریخ آخرین گردش، شعبه افتتاح کننده، نوع حساب، مدیریت حساب، خدمات انتقال وجه، مدیریت قبوض و خرید شارژ سیم کارت اعتباری، خدمات چک، مدیریت امضای الکترونیک، مدیریت ملت کارت متمرکز، اکسس کارت، بن کارت، کارت مجازی، کارت سوخت و تنظیمات کاربر مثل تخصیص یکبار رمز همراه/ پیامکی، همزمان سازی توکن یکبار رمز، دریافت رمز همراه بانک از سامانه بانکداری اینترنتی.

 

همچنین خدمات مربوط به تسهیلات در این سامانه شامل این موارد می‌شود: مشخصات تسهیلات، مدیریت تسهیلات، بازپرداخت اقساط، درخواست تسهیلات/تعهدات، اعتبارات/ بروات اسنادی و حواله از محل ثبت سفارش

 

علاوه بر این کاربران اینترنت بانک ملت می‌توانند از خدمات مرتبط به حساب‌های ارزی ، مثل مانده حساب، گردش حساب و حواله ارزی بهره‌مند شوند.

 

مشتریان بانک ملت، جهت ورود به سامانه جدید بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی و استفاده از خدمات آن، باید شناسه کاربری و کلمه عبور سامانه فعلی را در اختیار داشته باشند. درعین حال، با توجه به تغییرات صورت پذیرفته در لینک سامانه بانکداری اینترنتی، مشتریان باید لینک ذخیره شده در مرورگر رایانه خود را حذف و ازطریق سایت اینترنتی بانک ملت، لینک جدید سامانه بانکداری اینترنتی را دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.