حقایقی جالب درباره فرانک سوئیس

فرانک واحد پول ملی سوئیس و یکی از امن ترین ارزهای جهانی است.

عصر بانک؛به نقل از پایگاه فرانک کانورتر، سوئیس همواره یکی از اصلی ترین قطب های بانکی و مالی دنیا بوده و همین مساله باعث تبدیل شدن واحد پول آن یعنی فرانک به یکی از امن ترین ارزهای جهانی شده است. در ادامه با حقایقی جالب درباره فرانک آشنا می‌شوید:

 

1- اسکناس 1000 فرانکی یکی از با ارزش ترین اسکناس های جهان است. به صورت کلی بانک مرکزی سوئیس اقدام به چاپ اسکناس های 10فرانک، 20فرانک، 50فرانک، 100 فرانک، 200فرانک و 1000 فرانک و ضرب سکه های 1،2،5 فرانکی و 20، 10 و 5 سنتی می‌کند.

 

2- سوئیس تا قرن 19 دارای چندین واحد پولی مختلف بود اما از سال 1850 مقرر شد تا واحد پولی سوئیس تنها بر حسب یک واحد باشد. نخستین اسکناس فرانک در سال 1907 وارد چرخه پولی شد.

 

3- تا دهه 1930 نقره پشتوانه فرانک بود اما پس از آن طلا جایگزین نقره شد.

 

4- فرانک واحد پول سوئیس است اما توسط کشور لیختن اشتاین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود نپیوستن سوئیس به اتحادیه اروپا و منطقه یورو، معمولا در سوئیس قیمت ها هم بر حسب فرانک و هم بر حسب یورو ارائه می‌شوند.

 

5- اسکناس های فرانک سری جدید دارای دست کم 15 مشخصه امنیتی هستند که کار جعل ان ها را بسیار دشوار می‌کند.

 

6- اسکناس های 20فرانکی جدید دارای قابلیت شست‌وشو هستند بدون اینکه رنگ آن ها عوض شود!

 

7- اسکناس های سری جدید دارای اندازه کوچک ترین از اسکناس های قبلی هستند و به همین دلیل دستگاه های خودپرداز بانکی در سوئیس تغییر یافتند.

 

8- رنگ های مورد استفاده در اسکناس های فرانک از سال 1910 تاکنون تغییر نکرده‌اند که در بین اسکناس های جهان یک رکورد محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.