مدیران بانک در صورت تاخیر در پرداخت وام باید پاسخگو باشند

مدیرعامل بانک کشاورزی، از پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان با نرخ سود 6 درصد به روستاییان و عشایر کشور در یک سال گذشته خبر داد و گفت: مدیران و مسوولان این بانک در استان ها در صورت تاخیر در پرداخت تسهیلات مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

عصر بانک؛روح الله خدارحمی عصر شنبه در چهل و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سرسرای همایش های استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی دیگر از اقدام های بانک کشاورزی پرداخت 13 هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی در سال گذشته بوده است.

 

وی تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی محدودیتی وجود ندارد و دریافت کنندگان این نوع وام متناسب با نوع ماشین آلات خریداری شده می توانند اقساط خود را بین پنج تا هفت سال پرداخت کنند.

 

خدارحمی، ایجاد 400 هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید در بخش کشاورزی در 2 سال اخیر را از دیگر اقدام های قابل توجه این بانک عنوان کرد.

 

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه از افزایش حدود 40 تا 50 درصدی سقف تسهیلات پرداختی سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی دنبال می شود پرداخت تسهیلات با سود 9 درصدی به سرمایه گذاران بخش کشاورزی است.

 

وی یادآوری کرد: هم اکنون سرمایه گذارانی که از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت می کنند دوره تنفس 2 ساله درنظر گرفته شده و زمان بازپرداخت آنها نیز عموماً بیش از پنج سال طول می کشد.

 

خدارحمی همچنین به حمایت بانک کشاورزی از طرح های گلخانه ای اشاره کرد و گفت: انتظار می رود فعالان حوزه کشاورزی استان در سال جاری نسبت به اجرای 50 تا 70 هکتار از این طرح اقدام و از حمایت های بانک برخوردار شوند.

 

مقام ارشد بانک کشاورزی، اجرای طرح های پرورش ماهی را از دیگر اقدام های پرسود و زودبازده برای فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد که تسهیلات خوبی نیز در اختیار فعالان این بخش قرار می گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استان در بخش شیرین بیان که مصرف دارویی دارد، گفت: بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار افرادی که قصد ورود به این طرح را داشته باشند قرار می‌دهد.

 

خدارحمی در بخش دیگری از سخنانش اجرای طرح تولید میگو و ماهیان خاویاری از سوی کشاورزان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اکنون کشورمان وضعیت خوبی در تولید میگو دارد و به یکی از بزرگترین صادرکنندگان این غذای دریایی تبدیل شده‌ایم.

 

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ طرحی نباید برای دریافت تسهیلات چهار ماه معطل بماند، افزود: مدیران استانی ما در صورت تاخیر در پرداخت تسهیلات مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.