قطب‌های فناوری در سراسر دنیا

در ادامه قصد داریم 10 شهر برتر برای فعالان عرصه آی‌تی را که می‌توانند در آنجا کار کنند، به شما معرفی کنیم:

عصر بانک؛آنهایی که در دنیای آی‌تی و تکنولوژی فعالیت دارند، به خوبی به این مساله واقفند که این عرصه به سرعت درحال رشد و پیشرفت است. از طرفی، شغل‌های مرتبط با این حوزه نیز به یک ضرورت غیرقابل انکار برای پیمودن سریع‌تر مسیر ترقی و پیشرفت تبدیل شده‌ و نیاز به افراد خبره و حرفه‌ای در این عرصه به شدت احساس می‌شود. از این‌رو، فرصت‌های زیادی پیش روی فعالان دنیای تکنولوژی برای کار در شهرهای بزرگ دنیا مهیاست که هر فرد بسته به نوع حرفه و حیطه کاری که در آن فعالیت می‌کند، می‌تواند بهترین شهر را انتخاب کند. در ادامه قصد داریم 10 شهر برتر برای فعالان عرصه آی‌تی را که می‌توانند در آنجا کار کنند، به شما معرفی کنیم:

 

قطب‌های فناوری در سراسر دنیا
1. سن فرانسیسکو – سیلیکون ولی

مثل روز روشن است که سیلیکون ولی، اولین و بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی به‌حساب می‌آید. طبق گزارش نشریه فورچون، از میان 100 شرکت برتر دنیا مقر 35 شرکت در سیلیکون ولی واقع شده است. البته باید در کنار این تعداد، هزاران شرکت بزرگ و کوچک‌ دیگر یا استارت‌آپ‌های نوپا را نیز اضافه کرد که با استناد به آخرین گزارش‌ها، چیزی حدود یک‌سوم از کل سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی در آمریکا در این شهر انجام می‌شود. هزینه زندگی در این شهر نسبتا بالاست که به نسبت حقوق بالای دریافتی کارکنان، چندان به چشم نخواهد آمد.

 

2. نیویورک – سیلیکون اَلِی

نیویورک شهری‌ است که هرگز رنگ خاموشی را به خود نمی‌بیند و از آن جهت به آن «سیلیکون الی» می‌گویند. شهری که سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی در آن به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای درحال رشد است و می‌تواند مقصد مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که در زمینه برنامه‌نویسی جاوا، Agile یا جاوااسکریپ مشغول به فعالیت هستند. در واقع، اگر یکی از این سه مهارت را به‌طور حرفه‌ای در خود می‌بینید، می‌توانید نیویورک را برای زندگی و کار انتخاب کنید.

 

3. آستین – نیویورک هیلز

سیسکو، ای‌بِی، فیس‌بوک، گوگل، آی‌بی‌ام و اینتل و ایندید تنها بخش کوچکی از شرکت‌هایی هستند که دفتر آنها در این شهر واقع شده است. یکی از دفاتر اصلی شرکت دل نیز در این شهر قرار دارد و در کنار این موارد، باید ده‌ها استارت‌آپ دیگر را نیز اضافه کرد. حضور این شرکت‌ها، چیزی حدود 950 میلیون دلار بودجه عمومی‌ را برای این شهر به ارمغان آورد. خلاصه اینکه، اگر به‌دنبال کار و تفریح هستید، آستین یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

 

4- ایروان – سیلیکون ماونتینز

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2025، درخواست برای استخدام برنامه‎نویسان در کشور ارمنستان به 30هزار نفر خواهد رسید. این امر حکایت از رشد بی‌سابقه تکنولوژی و نوآوری در این کشور و به‌طور خاص، شهر ایروان دارد. شهری که رشد سالانه 20 درصدی را تجربه می‌کند و هیچ نشانه‌ای از پسرفت در آن مشاهده نمی‌شود. اگر تاکنون به ایروان به چشم محل کار آینده خود نگاه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در تصمیم خود تجدیدنظر کنید. هزینه زندگی در این شهر بسیار پایین است و میزان جرائم نیز به نسبت دیگر شهرهای جهان، به مراتب کمتر است. درحال‌حاضر، زبان اصلی مردم این کشور ارمنی و روسی است اما انگلیسی نیز در حال باز کردن جای خود در میان مردم است.

 

5- سنگاپور –‌هاب تکنولوژی آسیا

اگر به‌دنبال شهری برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود هستید، به سنگاپور باید توجه ویژه‌ای داشت. در این شهر، نرخ مالیات‌ها بسیار پایین است و مهاجران نیز به سرعت با محیط و شرایط کاری آنجا وفق پیدا می‌کنند. دولت سنگاپور نیز طرح‌های ویژه‌ای برای حمایت از استارت‌آپ‌ها دارد. بد نیست بدانید که 80 شرکت از 100 شرکت برتر حوزه تکنولوژی در این شهر حضور دارند. سنگاپور به شهری با نوآوری‌های بدیع، زیرساخت‌های آی‌تی مدرن و سیستم محافظت از آی‌پی سفت‌وسخت شهرت دارد.

 

6- ملبورن – شهر تکنولوژی استرالیا

جدای از سیدنی، ملبورن یکی از شهرهای استرالیا به‌حساب می‌آید که در آستانه تبدیل شدن به یک مرکز تکنولوژی و فناوری بزرگ در جهان است. این شهر مملو از شرکت‌های بزرگ و کوچک و استارت‌آپ‌هایی ا‌ست که آن را به جلو و به سمت پیشرفت هل می‌دهند. اگر مالک استارت‌آپ هستید یا در زمینه مهندسی نرم‌افزار فعالیت می‌کنید، می‌توانید ملبورن را برای کار و زندگی آینده خود انتخاب کنید.

 

7. لندن – سیلیکون روندابوت

 

لندن در میان شهرهای انگلیس، بیشترین سرعت را در زمینه تکنولوژی تجربه کرده است. این شهر، مملو از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگانی است که نقش‌های تعیین‌کننده‌ای در دنیای فناوری ایفا می‌کنند. نوآوری در اشکال مختلف به وفور در این شهر قابل رویت است و در عرصه فناوری‌های هیبریدی یا همان ترکیبی از قبیل «تکنولوژی‌های تبلیغات»، «تکنولوژی‌های سایبری»، «تکنولوژی‌های مالی»، «تکنولوژی‌های پزشکی» و … سرآمد است.

 

8. استکهلم – مرکز فناوری شمال اروپا

اگر توانایی برنامه‌نویسی را در خود می‌بینید و به‌دنبال شهری جدید برای ادامه فعالیت خود هستید، استکهلم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. درواقع، در این شهر برنامه‌نویسانی از سراسر دنیا حضور دارند و مقر شرکت‌هایی همچون اسکایپ، اسپاتیفای، کینگ (کندی‌‌کراش) و ماین‌کرفت در این شهر واقع شده است. طبق آخرین گزارش‌ها، در سال 2016 بالغ بر 4/ 1میلیارد دلار در این شهر سرمایه‌گذاری شده است. خوشبختانه، هزینه‌های زندگی پایین و درآمد بالا از جمله نقاط قوت این شهر محسوب می‌شود.

 

9- بنگلور – شهر آسیایی درحال رشد

بنگلور هند به شهر برنامه‌نویسان شهرت دارد و دلیل این امر نیز در تصمیم بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای احداث دفتری در این شهر نهفته است. شرکت‌هایی همچون flipkart، BigBasket، Mu Sigma و Ola Caps در این شهر فعالیت می‌کنند. ترافیک‌ سنگین این شهر در نوع خود کم‌نظیر و بسیار کلافه‌کننده است، اما با این حال زندگی در بنگلور چالشی جدید را برایتان رقم خواهد زد.

 

10- تورنتو – عرصه‌ای برای رشد تکنولوژی

رشد و پیشرفت تکنولوژی در تورنتو به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی سبب شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای آی‌تی مجذوب این شهر شوند و حرفه خود را در محیطی مملو از نشانه‌های پیشرفت و ترقی ادامه دهند. این شهر نه‌تنها برای مردان، بلکه یکی از بهترین نقاط جهان برای نوآوران و کارآفرینان زن به‌حساب می‌آید. حدود نیمی‌از ساکنان این شهر را افرادی از کشورهای مختلف دنیا تشکیل می‌دهند و تنوع فرهنگی و کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.