آسان‌ترین روش احراز هویت دیجیتال چیست؟

رشد اقتصاد دیجیتال منجر به افزایش نگرانی‌ها در مورد احراز هویت شده است. مشکل اصلی، اطمینان از این است که فردی که می‌خواهد حساب بانکی افتتاح کند، یا تراکنش‌های آنلاین یا موبایلی انجام دهد، واقعا همان فردی که ادعا می‌کند، باشد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ اگر داده‌ها در اقتصاد دیجیتال حیاتی هستند،  نگرانی در مورد احراز هویت هم توجیه می‌شود. در این راستا در سال‌های اخیر احراز هویت الکترونیک – یعنی استفاده از روش‌ها و داده‌های دیجیتال برای تایید و شناسایی هویت – اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است.

 

این نکته اخیرا در گفتگویی با آلن مه‌یر، مدیرعامل Cognito، ارائه دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال و جلوگیری از کلاهبرداری آنلاین مطرح شده است.

مطمئنا، مشتریان، دارای مدارک هویتی صادر شده توسط دولت هستند، اما چون حمل آن‌ها مشکل است، می‌توانند اسکن مدارکشان را ارسال کنند و منتظر بمانند تا فردی آن را بازبینی کند که این باعث می‌شود مانند اهمیت کاهش اصطکاک در تراکنش‌ها، کاهش اصطکاک در فرایند احراز هویت نیز اهمیت پیدا کند.

 

تکامل احراز هویت

 

از نظر مه‌یر تکامل قابلیت‌های احراز هویت الکترونیک لزوما نباید شامل ابزارهای جدید مانند احراز هویت بیومتریک باشد و یک شماره تماس ساده می‌تواند این کار را انجام دهد.

همان‌طور که گفته شد، شماره تماس‌ می‌تواند گنجینه‌ای از اطلاعات در مورد مشتریانی که به دنبال ورود به حساب بانکی‌شان، استفاده از خدمات آنلاین یا افتتاح حساب آنلاین هستند، ارائه دهد. به گفته مه‌یر، شماره تماس هر شخص می‌تواند به عنوان یک مسیر قابل اعتماد برای کاهش اصطکاک، تعاملات امن میان مشتری و بانک‌ها، ارائه دهندگان خدمات پرداخت و دیگر سازمان‌ها در نظر گرفته شود.

 

در واقع. بیش از 95درصد از افراد در ایالات متحده از شماره تماس استفاده می‌کنند و نه تنها مشکلی با اشتراک شماره تماس‌شان به صورت عمومی ندارند، بلکه در دسترس بودن شماره تماس مانند دیگر اطلاعات شخصی مانند آدرس‌ها، تاریخ تولد و… باعث می‌شود برای احراز هویت الکترونیک مورد استقبال قرار گیرد.

 

استفاده از شماره‌های تماس و روش‌های فراتر از آن توسط شرکت‌هایی مختلف در فرایند احراز هویت الکترونیک، به طور کلی می‌تواند به کاهش بی‌حوصلگی مشتری کمک کند، یعنی کاهش مشکلی که برای هر کسب‌وکار آنلاین رخ می‌دهد. گوگل اعلام کرده که 53درصد از بازدیدکنندگان وبسایت‌ها در صورت لود نشدن وبسایت در سه ثانیه، آن را ترک می‌کنند، این مشکل یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی است که ارائه دهندگان خدمات مالی آنلاین با آن مواجه هستند.

مه‌یر اضافه کرد: رقابت زیادی برای نگهداری مشتریانی که می‌خواهند در چند ثانیه به جای چند دقیقه احراز هویت شوند، وجود دارد.

 

فراتر از سرعت

سرعت تنها نگرانی فزاینده در پرداخت آنلاین و عرضه‌کنندگان تجارت آنلاین نیست. همان گونه که مه‌یر اشاره کرد، بیش‌تر مشتریان در حال پذیرش این واقعیت هستند که همه‌ی خدمات آنلاینی که به صورت رایگان استفاده می‌کنند، مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی با قیمت‌های بالا  ارائه شود. این امر موجب جلوگیری از فروش و تحلیل داده‌های شخصی‌شان، کاهش ریسک کلاهبرداری و ایجاد امنیت بالقوه نیز هست.

بحث جالبی وجود دارد که مشتریان نسبت به شکاف‌های اطلاعاتی که در زندگی امروزی وجود دارد بی‌حس شده‌اند، اما واقعیت این است که نگرانی در مورد حریم خصوصی و امنیت در مرکز توجه قرار دارند.

این بدین معنی است که ارائه خدمات سریع اما قابل اعتماد در فرایند احراز هویت الکترونیک توجه بیش‌تری را به خود جلب خواهد کرد. به دلیل اینکه کسب‌وکارهای دیجیتال به دنبال جلب رضایت مشتریان و انجام کاری فراتر از ارائه پاسخ‌های روابط عمومی و رگولاتوری به چالش‌های افراد در مورد حریم خصوصی و کلاهبرداری هستند.

 

مه‌یر عنوان کرد: راه حل‌های احراز هویت دیجیتال نسبت به گذشته توجه بیش‌تری را جلب خواهد کرد و پیچیده‌تر می‌شود.

بله، کسب‌وکارهایی که به دنبال چنین راه حل‌هایی هستند، هنوز نگرانی‌های قابل توجهی دارند، اما آن‌ها بیش‌تر به نرخ بالاتر سود نسبت به هزینه‌ها، و زحمت کم‌تر در نصب تکنولوژی‌های بهتر برای احراز هویت توجه می‌کنند. این امر مخصوصا زمانی صدق می‌کند که به دنبال افزایش فروش محصولات دارای محدودیت سنی مانند سیگارهای الکترونیک از طریق کانال‌های آنلاین و موبایلی باشند.

جهان در حال تغییر است و با گسترش مداوم اقتصاد جهانی دیجیتال، احراز هویت الکترونیک در حال ایفای نقشی بزرگ‌تر در این رشد است و می‌تواند بخش مهمی از اتفاقی باشد که برنده‌ها را از بازنده‌ها تفکیک می‌کند.

 

ترجمه از pymnts

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.