خروج بانک آمریکایی از روسیه به دلیل تحریم‌ها

بانک "مورگان استنلی" از سال آینده به فعالیت‌هایش در روسیه خاتمه می‌دهد.

عصر بانک؛به نقل از رویترز، بانک مورگان استنلی در نظر دارد با ارسالی یادداشتی به بانک مرکزی روسیه از توقف فعالیت‌های این بانک در بازار روسیه تا پایان سه ماهه نخست سال آینده خبر دهد. این بانک برای نخستین بار اواخر سال گذشته اعلام کرده بود به طور داوطلبانه به کسب و کار خود در بازار بانکی روسیه خاتمه خواهد داد.

 

پیش تر وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرده بود این کشور در سال 2018 به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی برخی کشورهای جهان متحمل ضرر 6.3 میلیارد دلاری شده است. این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های ضد دام پینگ، ابطال مجوز فعالیت شرکت‌های روس، موانع فنی و تحریم‌های اقتصادی است.

 

مقامات بانک مورگان استنلی پیش‌تر گفته بودند به دلیل تحریم‌های آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا بر ضد روسیه به اتهام دست داشتن این کشور در حوادث اوکراین که از سال 2014 به مرحله اجرا در آمد، دسترسی کسب و کارهای روسی به بازارهای سرمایه بین‌المللی دشوار شده است.

 

بیشترین زیان روسیه از محل تحریم‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است به گونه‌ای که این تحریم‌ها 2.42 میلیارد دلار در سال قبل به اقتصاد روسیه خسارت زده است.

 

این بانک آمریکایی با اعلام این که به فعالیت‌های مشاوره‌ای بدون نیاز به مجوز خود به مشتریان روسی ادامه می‌دهد، از مؤثر بودن پیامدهای تحریم بر روی شرایط مالی و کسب و کارهای بانکی در روسیه خبر داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.