ورود واتس‌آپ پِی به هند با هدف جذب کاربران پِی تی ام

با رونق بازار پرداخت‌های دیجیتال در هند و ورود بازیگران اصلی به این بازار، انتظار می‌رود واتس اپ پِی که فیس بوک مالک آن است، از تغییردهندگان بازی باشد.

عصر بانک؛طبق گزارشی که در اکونومیک تایمز در هند منتشر شده، از زمانی که مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ در ماه آوریل اعلام کرد که واتس‌اپ پِی به زودی وارد هند می‌شود، بازار در تب و تاب این ورود جدید قرار گرفت. به دنبال آن آمازون نیز اعلام کرد که آمازون پِی UPI را برای اندروید ایجاد کرده است، در حالی که گوگل پِی نیز تاکنون 45 میلیون هندی را به عنوان مشتریانش در نظر گرفته و اپل پِی نیز در حال ورود به بازار است.

 

در بازار هند، پِی تی ام، شرکت پرداخت دیجیتال محلی که علی بابا، غول تجارت الکترونیک چینی پشتوانه مالی آن است، رهبر بازار است. اما علیرغم وجود رقبای قوی، انتظار می رود که واتس‌اپ پیِ تاثیر بزرگی بر صنعت بگذارد. همان‌طور که در این گزارش آمده: با توجه به اینکه واتس اپ در هند بیش از 300 میلیون کاربر دارد، شانس زیادی وجود دارد که رهبر بازیگران پرداخت دیجیتال شود.

در گزارش اشاره شده، هنگامی که سرویس پرداخت فرد به فرد UPI اجرا شود، به آسانی پِی تی ام را پشت سر می‌گذارد و بیش از 230 میلیون کاربر به دست خواهد آورد.

 

هندی‌ها عاشق واتس‌اپ و راحتی تراکنش از طریق این اپلیکیشن هستند. پرابو رام، مدیر گروه هوش صنعتی در CMR، در گزارش خود اعلام کرد: من پیش‌بینی می‌کنم که شرکت‌های کوچک و متوسط شروع به استفاده از واتس‌اپ پی می‌کنند تا اعتبارشان افزایش یابد.

 

در مقابل، این گرایش در بازار شرکت‌ها را قادر خواهد کرد تا به آسانی از منابع رسمی مانند بانک اعتبار بگیرند. واتس‌اپ پِی که استفاده از آن توسط سیستم پرداخت‌های UPI دولتی هند تسهیل شد، در ابتدای امسال شروع به تست خدماتش برای یک میلیون کاربر کرده است. عموما، بیش از یک میلیارد کاربر تلفن همراه در این کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که بازار پرداخت‌های دیجیتال تا سال 2023 به 1 تریلیون دلار برسد.

 

ترجمه از pymnts

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.