چه کسانی برای دریافت شناسه «شهاب» باید به بانک ها بروند؟

اگر چه پیش از این اعلام شده بود مشتریان بانک ها برای اخذ شناسه شهاب به شعب بانکی که در آن حساب دارند مراجعه کنند، اما بانک مرکزی امروز اعلام کرده که تنها مشتریانی که در شعبه بانک هویت آنها تایید نشده باید در این زمینه اقدام کنند.

عصر بانک؛به نقل از بانک مرکزی، باتوجه به لزوم احراز هویت صحیح مشتریان در نظام بانکی، شناسه‌ای تحت عنوان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده است که به صورت یکتا مشتری را در همه بانکها شناسایی می‌کند، از آنجایی که اخذ اطلاعات و تکمیل و دریافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها صورت گرفته لذا از هم وطنان درخواست می‌شود،‌ چنانچه پیش از این، در بانک‌ها احراز هویت شده‌اند به شعب بانک‌ها مراجعه نکنند.

 

شناسه «شهاب» برای هر شخص منحصر به فرد بوده و در تمام بانک‌ها به صورت یکسان تعریف می‌شود. این شناسه بعد از احراز هویت و حصول اطمینان از هویت افراد اختصاص داده می‌شود و براساس بخشنامه بانک مرکزی، از ابتدای اردیبهشت ماه عدم وجود شناسه «شهاب» برای اشخاص به منزله عدم احراز هویت بوده و محدودیت‌های مشخصی نظیر نقل و انتقال وجه برای حساب‌های اشخاص حقیقی در نظر گرفته خواهد شد.

اخذ اطلاعات و تکمیل و دریافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها صورت گرفته و مشتریان چنانچه قبلا در بانکها احراز هویت شده‌اند نیازی به مراجعه به بانک‌ها ندارند.

همچنین احراز هویت، به فرایند شناسایی مشتری منطبق با مقررات مبارزه پولشویی اطلاق می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.