ورود فین‌تک‌ها به صنعت بیمه و بانک از ضرورت‌های سال 98 است

ستاری گفت: استفاده از استارتاپ‌ها و فین تک‌ها در حوزه بیمه و بانک از ضرورت‌های اجرایی سال 98 است.

عصر بانک؛سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: گردش مالی چند هزار میلیاردی فین تک‌ها در کشور، نشان نبوغ بالای دانش آموختگان ایرانی است.

 

وی افزود: با همسان سازی بانکداری سنتی و مدرن، شرایط مالی بهتری رقم خواهد خورد، اما این هشدار را باید داد که اگر بانک‌ها و بیمه‌ها به بخش فین تک‌ها ورود نکنند، قطعا شکست بین المللی خواهند خورد.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: راه اندازی صندوق سرمایه گذاری‌های خطر پذیر از اولویت‌های رشد فین تک‌ها و استارتاپ‌هاست. هیچگاه یک شرکت استارتاپ‌ با وام بانکی پیشرفت نمی‌کند، بلکه با توجه به ریسک‌ها این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری خطر پذیر است.

 

وی اظهار کرد: جامعه ایرانی ظرفیت بالایی در پذیرش شرکت‌های استارتاپی دارد و این بیانگر عدم دخالت دولت در راه‌اندازی استارتاپ هاست. هیچگاه دولت‌ها نمی‌توانند برای احداث یک استارتاپ تحمیل سلیقه داشته باشند.

 

ستاری تصریح کرد: دولت‌ها با تمام ابزارهایشان قصد ارائه خدمات رفاهی و تجاری ارزان را به مردم دارند، اما عده‌ای در این بین خدمات را گران به دست مردم می‌رسانند، اما فین تک‌ها این خدمات را در طول شبانه روز با قیمت مناسب در اختیار مردم می‌گذارند.

 

وی افزود: برخی از شرکت‌های فین تکی در هفته رشد 12 درصدی را تجربه می‌کنند، اما تعداد زیادی از آنها نیز به علت نبود سرمایه‌گذار در جا می‌زنند. تاکید داریم که بیمه و بانک از خدمات فین تکی در اجرای اهداف خود استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.