فروشگاه‌های آمازون go پول نقد قبول خواهند کرد

دانیال خدابخش-مدیر مسئول عصربانک و پژوهشگر بانکی

عصر بانک؛فروشگاه‌های آمازون go که به خریداران اجازه می دهند بدون مراجعه به صندوقدار خرید کنند، اعلام کرده اند که پول نقد نیز قبول خواهند کرد.طبق گزارش CNBC این امر به مسائلی مربوط است که به میزان فزاینده ای با ظهور تجارت بدون پول نقد شنیده می‌شود.

 

چندین ایالت و نهادهای قانونی پیشنهاد کرده اند که فعالیت‌های خرده فروشی بدون صندوق دار را ممنوع کنند و دلیل آن نگرانی‌هایی در این مورد بوده که این کار نوعی تبعیض علیه مشتریانی است که به موبایل و سرویس های بانکداری آنلاین دسترسی ندارند.در همین راستا گزارشی که در سال 2017 منتشر شده نشان می‌دهد که افراد بدون حساب بانکی 6.5 درصد از خانوارهای ایالات متحده را شامل می شوند.

همان گونه که پیش از این گزارش شده بود، فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی قوانینی را به تصویب رساند که خرده فروشی‌ها و رستوران‌ها را ملزم به قبول پول نقد می‌کرد، و به میزان موثری فروشندگان را در این ایالت از پیوستن به روند در حال ظهور خرید بدون پول نقد باز داشت. مقامات فیلادلفیا نیز لایحه ای را به تصویب رساندند که خرده فروشان را مجبور به قبول پول نقد کنند.

 

CNBC گزارش داد که استیو کسل، مدیر نظارت بر عملیات فروشگاه آمازون،در ماه آوریل اعلام کرد که فروشگاه های آمازون go روش‌های پرداخت بیشتری را اضافه خواهند کرد. هم چنین CNBC گزارش داده که امکان پرداخت از طریق ایمیل نیز وجود دارد.

 

پیش از این آمازون، آمازون کَش را راه اندازی کرده که به خریداران امکان می دهد تا از طریق فروشگاه های محلی به حساب های دیجیتال پول واریز کنند و دولت نیز پذیرفت که به صورت آزمایشی برای پرداخت کمکهای دولتی از این برنامه سودمند استفاده کند.

 

طبق گزاریش بلومبرگ، آمازون 10 فروشگاه امازون go را اداره می کند و برنامه ریزی کرده که در سال های آینده چندین هزار فروشگاه دیگر افتتاح کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.