اخطار به کسبه: کارتخوان‌های غیرفعال جمع می‌شوند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: تعداد تراکنشهای متقاضیان دستگاههای کارتخوان (pos) طی هر ماه باید قابل قبول باشد در غیر این صورت کارتخوانهایی که حداقلی از تراکنش ماهانه را نداشته باشند جمع آوری می شود.

عصر بانک؛ حسن مونسان روز پنج شنبه افزود: به طور مثال استفاده از دستگاههای کارتخوان بانک ملی باید شامل ماهانه 25 تراکنش و در مجموع به مبلغ 250 میلیون ریال باشد و یا 40 تراکنش بدون محاسبه گردش حساب را طی این مدت در برگیرد.

 

رئیس کل بانک ملی استان خراسان رضوی با اعلام اینکه تعداد کمی از کارتخوان ها مشمول جمع آوری می شوند، اظهار داشت: سال گذشته کمتر از 500 دستگاه کارتخوان متعلق به شبکه بانک ملی در استان خراسان رضوی به علت دارا نبودن این شرایط جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: دستگاههای کارتخوان از خارج کشور وارد می شوند و با توجه به شرایط تحریم هم اکنون تهیه آنها به سختی و با محدودیتهایی همراه است.

 

مونسان با اعلام اینکه در حال حاضر 370 هزار دستگاه کارتخوان در مراکز مختلف اقتصادی، آموزشی، خدماتی و صنفی این استان دایر است، اظهار داشت: این تعداد دستگاههای کارتخوان یا پایانه های فروشگاهی متعلق به تمامی بانکهای دولتی و خصوصی فعال در خراسان رضوی است که به صورت رایگان برای متقاضیان و مشتریان نصب می شود.

وی با بیان این که بیشتر دستگاههای کارتخوان در شبکه بانکی استان متعلق به بانکهای ملی، صادرات و ملت است اضافه کرد: 60 هزار دستگاه از دستگاههای کارتخوان در خراسان رضوی از آن بانک ملی است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: شفاف سازی مالی حسابها، پیشگیری از پولشویی، توسعه بانکداری الکترونیک، جلوگیری از حمل ونقل وجوه و کاهش هزینه های سنگین چاپ اسکناس از جمله مزایای دستگاههای کارتخوان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.