اپ‌استور همچنان پول‌ساز برای اپل

فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور در جدیدترین گزارش‌های مالی منتشر شده نیز نشان داد همچنان درآمدزایی و سودآوری بالایی برای اپل دارد.

عصر بانک؛فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل که همواره بزرگترین، بهترین و امن‌ترین پلتفرم برای کاربران گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل مبتنی بر سیستم عامل آی او اس برای دانلود، نصب و دریافت برنامه و اپلیکیشن های موردنظر آنها به شمار می‌رود، در تازه‌ترین گزارش‌های مالی منتشر شده در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی نشان داد که همچون گذشته همچنان درآمد ثابت و مناسبی را برای اپل به ارمغان می‌آورد و یکی از بخش‌های خدماتی و پول‌ساز این غول تکنولوژی آمریکایی محسوب می‌شود.

 

اپ استور به لطف ارائه اپلیکیشن‌های مربوط به بخش بازی و سرگرمی، همواره خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جذب کرده و در بسیاری از موارد، برای دانلود و نصب اپلیکیشن های مذکور و پرطرفدار، از آنها پول دریافت می‌کند. به عبارتی دیگر، تعداد برنامه‌های پولی اپ استور به میزان قابل توجهی از گوگل پلی استور بیشتر است و همین مساله نیز همواره موجب شده است اپ استور درآمدزایی و سودآوری بسیار بیشتری نسبت به رقیب دیرینه خود گوگل، برای اپل به ارمغان بیاورد.

 

بر اساس گزارش وی سایت Android Authority، مورگان استنلی در جدیدترین بیانه خود اعلام کرده است که درآمد خالص اپ استور در سه ماهه منتهی به مارس 2019 میلادی، 3.7 میلیارد دلار بوده که با اینکه دو درصد از پیش بینی‌های قبلی آن کمتر بوده، ولی همچنان رقم خوب، قابل قبول و چشمگیری به شمار می‌رود. رشد حاصل در نخستین فصل از سال جاری میلادی نیز یک درصد کمتر از فصل آخر سال 2018 بود.

 

تحلیل‌گر مورگان استنلی در گزارش خود همچنین خاطرنشان کرده است در صورتی که محاسبات درآمد بخش‌های دیگر خدمات اپل را ثابت فرض کنیم، درآمد بخش‌های خدماتی اپل همچون اپ استور به 11.5 میلیارد دلار می‌رسد که شاهد یک رشد 17 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

چین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رشد محبوبیت و استقبال از برنامه‌های بازی در پلتفرم اپ استور به شمار می‌رود که برای دومین فصل پیاپی موجب رشد کلی درآمد این بخش شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.