جذب مشتریان چینی از طریق پرداخت‌های موبایلی

بر کسی پوشیده نیست که مشتریان چینی بسیار سفر می کنند. اهمیت این امر برای شرکت‌های پرداخت دنیا از این جهت است که آنها چگونه در سفر هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و پولشان را در کجا صرف می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛آمار سفر چینی‌ها تعجب برانگیز است.  در سال 2018 مسافران چینی برابر با 115 میلیارد در 130 میلیون سفر برون مرزی هزینه کردند. در مجموع مشتریان گردشگر چینی-  که تعدادشان با توجه به وجود طبقه متوسط در حال رشد با درآمد بالا و محدودیت های موجود برای سفرهای بین المللی آسان در نوسان است – نماینده ی 21 درصد از کل هزینه صرف شده برای گردشگری در دنیا بودند. هر مسافر چینی به صورت متوسط در هر سفر نسبت به هر گردشگر از کشور دیگری بیشتر پول خرج می کند.

 

این اعداد و ارقام، دارای نکات قابل توجهی برای هر نوع کسب و کار و نشان دهنده اهمیت استفاده از این فرصت‌های در حال رشد هستند.

 

در بسیاری از موارد مشتریان و گردشگران چینی با دیگر کشورهای غربی تفاوتی ندارند: آنها به خدمات با کیفیت و ارزش بالا نیاز دارند و همچنین خواهان پرداخت هزینه برای برندهای جذاب و لوکس که موقعیت اجتماعی و پرستیژشان را نشان دهد نیز هستند. برندهای ممتاز در مد و فشن، کالاها و خدمات مهمان نوازی لوکس توسط مشتریان چینی هم در خانه و هم در خارج از مرزها دنبال می شوند.

 

ترجیحات مشتریان

شاید بزرگترین تفاوت میان مسافران چینی و غربی، این است که آنها تاکنون چگونه پرداخت کرده اند (چه در خرید آنلاین یا بصورت فیزیکی)

 

برعکس خریداران آمریکای شمالی و با مقدار تفاوت کمتری نسبت به مشتریان اروپایی، خریداران چینی از علاقه‌مندان اصلی پرداخت موبایلی هستند. در واقع، خریدهای موبایلی از طریق کیف پول های الکترونیکی ایجاد شده توسط کسب و کارهایی مانند علی پی و وی چت پی در سال گذشته برای اولین بار توسط مسافران چینی به عنوان روش پرداخت برتر از پول نقد سبقت گرفت. مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد که اگر روشهای پرداختی مثل علی پی و وی چت پی توسط کسب و کارهای محلی در بازارهای برون مرزی بیش تر مورد استفاده و پذیرش قرار گیرد، 94درصد از گردشگران چینی تمایل بیشتری به پرداخت با تلفن‌های همراه‌شان دارند.

 

برندهای آمریکای شمالی و اروپا در کسب و کارهای خرده فروشی و وابسته به سفر، از تاثیری که مشتریان چینی می توانند داشته باشند، آگاه شده اند و در حال تطبیق استراتژی های بازاریابی و فروششان هستند تا به معدن طلای در حال توسعه گردشگران چینی دست یابند. کارکنان چینی زبان، خدمات کنسولی ممتاز و تمرکز بر کمپین های بازاریابی بین المللی که خریداران چینی را هدف قرار داده است به میزان زیادی در حال رواج در میان رویکردهای استراتژیک خرده فروشان غربی هستند.

 

مطالعات نشان می دهد که با تطابق روش پرداخت خرده فروشان از پلتفرم های آشنا برای مشتریان چینی مانند علی پی، خرده فروشان می توانند افزایش بیش از 60درصدی در فروش و ورود مشتریان را تجربه کنند.

 

اما این امر نیازمند کاری بیش از صرفا قرار دادن یک استیکر علی پی یا وی چت پی در وبسایت ها، سر در فروشگاه ها یا در کنار صندوق پول شمار است.

 

در حالی که فروشندگان غربی به آرامی در حال گذار به سمت پرداخت موبایلی یا غیرنقدی هستند، اما آنها عموما با سیستمهای آشنایی مثل کارت های بانکی آمریکا و اروپا، موسسه های معروف مانند ویزا و امکس و به نحو فزاینده ای کیف پول های الکترونیکی اصالتا غربی و سیستم های غیرنقدی مانند اپل پی و پی پال تطبیق یافته‌اند. اما برای بیش تر خریداران چینی، این روشها به ندرت استفاده می‌شوند و اکثریت آنها، علی پی، وی چت و یونیون پی یعنی 3 روش برتر پرداخت غیرنقدی چینی را ترجیح می دهند. ترکیب این 3 روش نشان دهنده بیش از 2 میلیارد خریدار است و پس از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، علی پی پرکاربردترین اپلیکیشن در جهان است.

 

بنابراین خرده فروشان برندهای معروف در حال تغییر سریع برای پشتیبانی از روشهای پرداختی هستند که خریداران چینی ترجیح میدهند. اما این امر نیاز به اجرای فرایند مشکلی ندارد، به دلیل این که شرکتهایی مختلف، روش‌های یکپارچه‌ای را ارائه میدهند که  سیستمهای پرداخت معروف چینی را با سیستم‌های موجود فروشندگان یکپارچه می‌کند.

 

این پلتفرمهای پرداخت یکپارچه همچنین مسیر بازاریابی یکپارچه را هموار میکند و به خرده فروشان امکان میدهد تا بینش منحصربفردی در مورد انواع روشهایی که خریداران خرید میکنند به دست آورند و به آنها اجازه میدهد تا در صدر گرایشها یا علاقهمندی‌ها در بازارهای خرده فروشی و لوکس باقی بمانند. این امر همچنین میتواند منجر به هدفگذاری دقیق در کمپین‌های بازاریابی شود، جایی که آگهی‌های خاص برای خریداران مستقیما از طریق این پلتفرمهای پرداخت بر مبنای دانش در مورد عادتها و ترجیحات خرید فراهم میشود.

 

ترجمه از mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.