امکان پرداخت سریع و بدون تماس با پوشیدنی‌ها؛ تجربه خرید با اپل واچ

از طریق پوشیدنی‌ها، نه تنها پرداخت‌ پذیرنده‌ها چند ثانیه‌ سریعتر انجام می‌شوند، بلکه تجربه پرداخت ساده، موثر و راحت‌تری را برای مشتریان رقم می‌زنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛روند به‌کارگیری روش‌های پرداخت‌ بدون‌تماس NFC در امریکا در مقایسه با کشورهایی نظیر انگلستان که در آن تقریبا از هر دو تراکنش یکی از آنها بصورت ضربه بزن و برو است، کند شده است. یکی از دلایل اصلی این موضوع  این است که تغییر در رفتار مشتری امری زمان‌بر است، بخصوص وقتی پیشینه‌ای از موضوعات پرداخت ازطریق NFC در آمریکا در دست باشد که نشان می‌دهد این روش برای مشتریان به‌هنگام استفاده از آن در نقطه پذیرنده و در پایانه‌ها بخوبی عمل نکرده  و یا زمان طولانی برای انجام یک تراکنش صرف شده است و همچنین ارسال تراکنش ناصحیح یا ناتوانی صندوق برای کمک به خریدارانی که به هنگام استفاده از اپل‌پی نیازمند به کمک هستند از جمله این موارد هستند.

 

اما این تکنولوژی دیگر جدید نیست و با افزایش بکارگیری دستگاه‌های پوشیدنی، پذیرنده‌ها فرصت خوبی برای بهبود تجربه پرداخت‌ پذیرنده‌ها و همینطور مشتریان دارند.

 

اکنون با استفاده از NFC به تنهایی، در صورت مبلغ خرید بالاتر از 30$ خریداران ملزم به وارد کردن پین کد هستند. این روش هنوز سریعتر از روش سنتی خرید و با استفاده از پین کد است است، اما انجام اقدامات اضافی که در این روش باید انجام گیرد مانند وارد کردن پین کد (و همچنین وارد کردن اسم) باعث کندتر شدن روند پرداخت می‌شود که بطور بالقوه موجب ایجاد ناامیدی در مشتری و احتمالا از دست دادن فروش‌ می‌شود. اما با ابزاری مثل اپل واچ دیگر نیاز نیست مشتری پین خود را در دستگاه کارتخوان وارد کند.

وقتی کاربر، ساعت اپل خود را روی دست می‌بندد، یک کد پین را مشابه گوشی همراه در آن وارد می‌کند و از این طریق، دستگاه احراز هویت می‌شود و تا زمانی که از دست کاربر خارج و خاموش نشود در همان حالت باقی می‌ماند. تازمانیکه ساعت در دست کاربر است، ساعت تشخیص می‌دهد که از دست خارج نشده است. در نتیجه درصورت پرداخت با ساعت اپل نیازی به وارد کردن دوباره پین در پایانه فروش نیست و مبلغ خرید نیز در این روش مهم نیست.

 

این وسیله از طریق روش تایید دستگاه مشتری دارنده کارت (CDCVM) کمک می‌گیرد که برای تشخیص اینکه آیا خریدار استفاده‌کننده ساعت اپل، مالک قانونی این وسیله است، استفاده می‌شود که این موضوع در مورد مسئولیت در قبال تراکنش‌های متقلبانه، موثر است. این ساعت قابلیت حذف ملزومات پین را در پایانه فروش دارد. این یک راه‌حل بیومتریک مطابق با FIDO با احراز هویت دو فاکتوره است، که در آن نیازی به وارد کردن پین اضافی نیست. پذیرنده‌ها نیز از این تغییر مسئولیت بهره می‌برند و وقتی که روش تایید دستگاه مشتری دارنده کارت توسط تراکنش‌های اپل پِی پذیرفته می‌شود مسئولیتی در قبال تقلب نخواهند داشت.

 

 با توجه به تقلب، امنیت چه می‌شود؟

 

پرداخت‌های NFC که از طریق وسایل پوشیدنی انجام می‌شوند ریسک پایین مشابهی مانند پرداخت‌های بدون‌تماس تراشه و پین را با امتیازات بیشتری همچون افزایش سرعت در هنگام پرداخت به پذیرندگان ارائه می‌دهند.

 

بنابراین با توجه به مزایای پرداخت‌ توسط پوشیدنی‌ها و NFC، چگونه می‌توان استفاده از آن را افزایش داد؟ در Computop که یک ارائه دهنده خدمات پرداخت بین‌المللی است، ما شاهد بوده‌ایم که بررسی دستگاه پوز به‌منظور اطمیمنان از جدید بودن تکنولوژی به‌کار رفته در آن نظیر CDVCM به‌عنوان روشی برای تایید، موضوعی حائز اهمیت برای پرداخت‌ ازطریق پوشیدنی‌ها است. از طریق پوشیدنی‌ها، نه تنها پرداخت‌های پذیرنده‌ها چند ثانیه‌ سریعتر انجام می‌شوند، بلکه تجربه پرداخت ساده، موثر و راحت‌تری را برای مشتریان رقم می‌زنند و این موضوع برای هر دو طرف منفعت دارد.

 

ترجمه از mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.