نخستین تغییر قیمت ارز در سال جدید

پس از چندین روز ثبات قیمت‌ها در بازار ارز در روزهای ابتدایی سال جاری، امروز (هشتم فروردین) نخستین افزایش نرخ ارز در صرافی‌های مجاز رقم خورد.

عصر بانک؛ قیمت ارز و به ویژه دلار در سال گذشته با فراز و فرودهای زیادی همراه بود و بی‌سابقه‌ترین نوسانات نرخ ارز در سال گذشته اتفاق افتاد، به طوری که قیمت دلار در ابتدای سال 1397 حدود 5,000 تومان بود و در مقاطعی از سال به حدود 20 هزار تومان نیز رسید. با این حال دولت و بانک مرکزی توانستند بار دیگر با سیاست‌های ارزی، تا حدودی قیمت دلار را متعادل و تثبیت کنند و این امر در روزهای پایانی سال نیز به وضوح مشخص بود.

 

با وجود این‌که پیش‌بینی می‌شد در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا برای ارز مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، قیمت ارز با افزایش روبرو شود، اما در نهایت تغییر چندانی در قیمت ارز در روزهای پایانی سال ایجاد نشد.

قیمت دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی که از روزهای پایانی سال تا امروز در آستانه 13 هزار تومان قرار داشت، در نهایت امروز از مرز 13 هزار تومان گذشت و حتی در ساعاتی به 13 هزار و 350 تومان نیز رسید. اما امروز قیمت دلار بار دیگر کاهشی شد و رقم 13 هزار و 200 تومان برای آن در صرافی‌های مجاز ثبت شده است.

یورو نیز امروز با افزایش قیمت 400 تومانی نسبت به روزهای گذشته به 15 هزار و 350 تومان رسید که در نهایت با کاهش قیمت روی رقم 15 هزار و 200 تومان متوقف شد.

به این ترتیب امروز نخستین روز از سال جاری است که قیمت دلار و یورو با افزایش همراه بوده است.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.