بهشت‌های مالیاتی متخلفان کجاست؟

اتحادیه اروپا نام 15 کشور را به عنوان بهشت مالیاتی برای متخلفان منتشر کرد که نام امارات نیز در آن دیده می‌شود.

عصر بانک؛اتحادیه اروپا نام 15 کشور را بر اساس شفافیت مالیاتی، حکمرانی دولت، فعالیت‌های واقعی اقتصادی و معافیت‌های مالیاتی به عنوان کشورهای امن برای جرایم مالیاتی به فهرست سیاه خود افزوده است.

 

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا این 15 کشور به عنوان کشورهای غیرهمکار در زمینه مالیاتی معرفی می‌شوند و در صورت مقابله نکردن با جرایم مالیاتی، شامل محدودیت‌هایی از طریق این اتحادیه خواهند شد.

 

 

این 15 کشور شامل ساموآی امریکایی، ساموآ، گوام، ترینیداد و توباگو، جزایر ویرجین، باربادوس، امارات عربی، جزایر مارشال، آروبا، بلیز، برمودا، فیجی، عمان، واناتو و دومنیکا می‌شود. در این گزارش آمده است پنج کشور از 15 کشور موجود در لیست تاکنون‌هیچ اقدامی برای تعامل با اتحادیه اروپا از زمان انتشار این فهرست از سال 2017 نکرده اند.

 

در فهرست اتحادیه اروپا هم چنین نام 20 کشور دیگر به چشم می‌خورد که در فهرست خاکستری قرار گرفته اند و تا زمان پایان اقداماتشان در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری نخواهد شد. اتحادیه اروپا اقدامات 92 کشور جهان را در زمینه امور مالیاتی بررسی می‌کند.

 

پی یر موسکوویچی کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا، فهرست بهشت‌های مالیاتی اتحادیه اروپا را یک موفقیت بزرگ برای اروپا خوانده است. وی افزود: در حال تلاش برای مقابله با سو استفاده‌های مالیاتی در سراسر جهان هستیم.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.