اختلاف قیمت سکه‌های ضرب شده قبل و بعد از سال 86 چقدر است؟

اختلاف قیمت سکه‌های با ضرب پایین نسبت به سکه‌های ضرب شده سال 86 به بعد درحالی وجود دارد که برخی از خریداران و فروشندگان سکه از آن بی خبر هستند.

عصر بانک؛ اختلاف قیمت بین سکه‌های ضرب پایین و ضرب بالاتر همواه از موضوعاتی است که در هنگام فروش سکه سوالاتی را در ذهن فروشنده ایجاد می‌کند.

 
در این بین برخی افراد از این مساله آگاهی کامل ندارد و در هنگام فروش سکه‌های با سال پایین‌تر ممکن است متوجه این اختلاف قیمت شوند.
 
از طرفی نوسان و حباب سکه در بازار اختلاف قیمت سکه‌های ضرب شده قبل از سال 86 را تا حد زیادی افزایش داده است و ممکن است فروشندگان سکه تا قبل از فروش سکه‌های خود این موضوع را ندانند.
 
در همین راستا محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: آخرین تاریخ ضرب سکه مربوط به سال 86 است و افرادی که برای خرید سکه مراجعه می‌کنند معمولا خواهان خرید آخرین سکه ضرب شده هستند.
 
وی افزود: سکه‌های قبل از سال 86 خریدار کمتری دارد که طبیعتا این امر باعث می‌شود سکه‌های ضرب شده قبل از سال 86 با قیمت کمتری محاسبه شود.
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: بار‌ها در رسانه‌ها در خصوص حباب سکه تاکید شده به طوریکه این رقم در حال حاضر در سکه تمام حدود 450 هزار تومان و در نیم سکه به حدود 400 هزار تومان می‌رسد.
 
وی افزود: این حباب به دلیل مابه تفاوت خرید و عرضه و تقاضاست به همین دلیل در خرید و فروش سکه‌های قبل از سال 86 ارزش طلای سکه محاسبه می‌شود.
 
کشتی آرای در خصوص قیمت سکه ضرب شده قبل از سال 86 و نحوه محاسبه آن گفت: درحال حاضر ارزش طلای به کار رفته در سکه براساس اونس جهانی حدود 4 میلیون و 100 هزار تومان است که رقم 400 هزار تومانی حباب سکه از آن کسر و ارزش طلای آن محاسبه می‌شود.
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص قیمت نیم سکه عنوان کرد: همچنین با کسر رقم حباب هر قطعه سکه نیم ضرب شده قبل از سال 86 حدود 2 میلیون و 50 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
 
وی افزود: قیمت ربع سکه ضرب شده قبل از سال 86 با کسر حباب حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود.
 
 
/میزان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.