هشدار؛ در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوید

معاون اجرایی پلیس فتا ناجا: شهروندانی که قصد دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

عصر بانک؛سرهنگ حسین ابراهیمی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، برخی افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند از طریق فضای مجازی با ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها، با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به درخواست کمک مردمی می‌کنند، در حالی که مجوز‌های لازم برای این منظور را ندارند.

 
وی افزود: در این شرایط کلاهبرداران و مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک کردن حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و … اقدام به فریب مردم می‌کنند.
 
معاون اجرایی پلیس فتا ناجا به کاربرانی که قصد دارند کمک‌های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، توصیه کرد: از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی شماره حساب‌های رسمی آن‌ها اعلام می‌شود، اقدام کرده و از واریز پول به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.
 
این مقام انتظامی گفت: شهروندانی که قصد دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.
 
سرهنگ ابراهیمی در خاتمه افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند. ­
 
/انتخاب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.