عربستان مالیات بانک‌ها را تا 20 درصد بالا می‌برد

عربستان سعودی در نظر دارد برنامه‌ای را اجرا کند که طی آن مالیاتی که توسط بانک‌های داخلی این کشور به دولت پرداخت می‌شود تا 20 درصد، یا 2 برابر نرخ فعلی، افزایش پیدا کند.

عصر بانک؛به نقل از بلومبرگ انگیسی، طبق آن‌چه منابع آگاه می‌گویند، عربستان سعودی در نظر دارد برنامه‌ای را اجرا کند که طی آن مالیات اسلامی‌ای که توسط بانک‌های داخلی این کشور به دولت پرداخت می‌شود تا 20 درصد، یا 2 برابر نرخ فعلی، افزایش پیدا کند. این درحالی صورت می‌گیرد که بزرگترین صادرکننده نفت جهان می‌کوشد منابع درآمدی جایگزینی برای خود پیدا کند.

 
مقامات مالیاتی عربستان در حال مذاکره با رهبران این کشور برای افزایش مالیات دینی، یا زکات هستند. آنها احتمالاً می‌خواهند این نرخ را با نرخ مالیات 20 درصدی که بانک‌های خارجی فعال در این کشور به دولت پرداخت می‌کنند، منطبق کنند. منابع آگاه که به علت محرمانه بودن این مذاکرات نخواستند نامی از آنها برده شود، می‌گویند مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارند و ممکن است نرخ نهایی از این میزان کمتر باشد.
 
از سال گذشته، بانک‌های داخلی عربستان قبول کردند، به عنوان بخشی از توافق خود با دولت، پس از کم کردن سود اوراق دولتی، 10 درصد از سود باقی‌مانده خود را به صورت زکات به حکومت پرداخت کنند.
 
با انتشار این اخبار شاخص سهام بانک تداول با بیشترین سقوط خود در بیش از 2 ماه اخیر روبرو شد. سهام الرجحی، بزرگترین بانک اسلامی، به کمترین میزان خود در 1 ماه اخیر سقوط کرد، درحالی‌که سهام بانک ملی تجارت عربستان 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص سهام عربستان، تداول، هم 0.6 درصد افت کرد.
 
/مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.