نامگذاری خیابانی به نام نوربخش

اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری معبری به نام نوربخش (یکی از روسای بانک مرکزی که مرحوم شده) و استاد محمدبهمن بیگی موافقت کردند.

عصر بانک؛ اعضای شورای شهر تهران تغییر نام و نامگذاری چند معبر را در دستور کار خود قرار دادند.

 
محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه در نامگذاری‌ها نام هیچ خیابان و کوچه‌ای که به نام شهید باشد تغییر نمی‌دهیم، گفت: بیشتر تغییر نام‌ها در خصوص معابر بی نام است و تلاش می‌کنیم در نامگذاری‌ها اکثر اهالی محل از نامگذاری رضایت داشته باشند.
 
 
وی تاکید کرد: با هیچ گونه تغییر نام شهید در جریان نامگذاری‌ها موافقت نمی‌شود.
 
 
پیگیری شماره گذاری معابر پایتخت
 
در جریان این تغییر نام‌ها مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: تهران از یک معضل تاریخی رنج می‌برد و این گونه تغییر نام‌ها باعث شده پیدا کردن آدرس برای تهرانی‌ها نیز سخت باشد چه برسد به کسانی که برای اولین بار به تهران می‌آیند.
 
 
وی ادامه داد: در همه جای دنیا خیابان‌ها شماره گذاری شده و شهروندان از طریق شماره مکان خود را پیدا می‌کنند در مشهد نیز در کنار شماره گذاری نام شهید نیز پایین تابلو وجود دارد که ما نیز می‌توانیم بدون تغییر نام معابر را برای پیدا کردن آسان‌تر آدرس دنبال کنیم که هاشمی به طعنه گفت: در بهشت زهرا همه قبور شماره گذاری شده است.
 
 
همچنین ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران درخواست کرد در محله‌هایی مانند نارمک و یوسف آباد که کوچه‌ها شماره گذاری شده‌اند تغییری در شماره گذاری ها ایجاد نشود. مخالفت ناهید خداکرمی با نامگذاری یکی از کوچه‌های خیابان اسدآبادی به نام استاد محمد بهمن بیگی بود که حجت نظری در توضیح این پیشنهاد گفت: ما نیز می‌پذیریم نباید به شماره گذاری ها دست بزنیم و ترکیب آنها را تغییر دهیم اما این موضوع یک سال پیش در کمیسیون نامگذاری مطرح شد و قرار شد معبر بهتری برای این نامگذاری پیشنهاد شود حالا یک سال بعد دوباره این موضوع در صحن قرار گرفته و درخواست می‌کنم با این نامگذاری موافقت شود تا قبل از سالگرد محمد بهمن بیگی که نقش ویژه‌ای در آموزش عشایری دارند معبری نامگذاری شود.
 
 
درخواست افزایش نامگذاری معابر به نام مشاهیر زن
 
در ادامه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: از کمیسیون نامگذاری انتظار داریم از نام خانم‌های بزرگ و مفاخر نیز در نامگذاری‌ها استفاده کنند، این زنان الگویی برای نسل آینده هستند که هاشمی به شوخی گفت: طی دو سال آینده باید نامگذاری معابر به نام خانم‌ها را افزایش دهیم که به سهم 30-70 برسیم.
 
 
در این جلسه با تغییر نام خیابان پگاه به مرحوم نوربخش یکی از مدیران بانک مرکزی موافقت شد.
 
/مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.