توسعه ATMهای بدون نیاز به پین مبتنی بر بلاک‌چین شناسایی صورت

قرار است شرکت شوکارت از تکنولوژی بلاک‌چین برای شناسایی مشتریان در سراسر بانک‌ها، سخت‌افزارها یا خدمات آنلاینی که در آنها هیچ دستگاه یا خدمتی مورد اعتماد نیست، استفاده کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛شرکت Alhamrani که بزرگترین ارائه دهنده ATM در عربستان صعودی است، شراکت خود را با شرکتShoCard  به عنوان پلتفرم‌ احراز و تایید هویت مبتنی بر بلاک‌چین اعلام کرد، تا بتواند نمونه اولیه‌ای از ATM بیومتریکی را توسعه دهد که مشتریان بانکهای منطقه را قادر ‌سازد، بجای وارد کردن پین با استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین‌ شناسایی صورت، وجه نقد را برداشت کنند.

طبق خبرهای منتشر شده از مطبوعات، در حال حاضر این تکنولوژی در حال آزمایش و بررسی است و ممکن است بزودی خط تولید آن رونمایی شود.

قرار است شرکت شوکارت از تکنولوژی بلاک‌چین برای شناسایی مشتریان در سراسر بانک‌ها، سخت‌افزارها یا خدمات آنلاینی که در آنها هیچ دستگاه یا خدمتی مورد اعتماد نیست، استفاده کند و به کاربران و شرکت‌ها اجازه ‌دهد تا از طریق یک روش امن و تایید شده، هویت خود را احراز کنند.

راهکار ATM شرکت شوکارت، بیومتریک را به عنوان قسمتی از فرایند احراز هویت معرفی خواهد کرد که درآن شناسه شوکات، کد کیوآرو روش‌های دیگری مانند سلفی نیز نقش خواهند داشت.

موسس و مدیرعامل شوکارت، آقای آرمین ابراهیمی در این خبر گفت: راهکار این شرکت مسئله کلاهبرداری کارت در دستگاه‌های خودپرداز که همچنان آفتی برای بانکها و مشتریان هستند را حل خواهد کرد. این موضوع به خوبی با تکنولوژی ATMهای موجود که اغلب روی آنها دوربین نصب شده و تجربه مشتری را تا حد ممکن یکپارچه می‌سازد، متناسب خواهد بود که همزمان از تکنولوژی بلاک‌چین برای محافظت از هویت افراد استفاده کنند و اطلاعاتی را که بانکها، برای تایید قانونی بودن برداشت نیاز دارند را تصدیق ‌کند.

همانطور که بانکها، تکنولوژی احراز هویت را در ATMهای سراسر منطقه به کار می‌گیرند، ATMهای بانک AU عربستان با استفاده از بلاک‌چین و بیومتریک به صورت ترکیبی بدون در نظر گرفتن بانکهایشان، قادر به تایید مشتریان خواهند بود.

مدیر عامل شرکت شوکارت همچنین گفت: ما خوشحالیم که برای توسعه ATMها، از احراز هویت مبتنی بر بلاک‌چین که نقش مهمی  در کاهش کلاهبرداری برای مشتریان دارد، استفاده می‌کنیم. Tariq Abdat مدیرعامل بانک  AU گفت:” تحول دیجیتالی یکی از ارکان کلیدی برای مردم عربستان صعودی در سال 2030 خواهد بود و همکاری با شرکای تکنولوژی قابل اعتماد مانند شوکارت به ما این اجازه را می‌دهد که راه‌حل‌هایی برای برآورده کردن نیازهای درحال رشد نوآوری، ارائه دهیم.

ترجمه از:atmmarketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.