کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی به مردم داده می‌شود

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از مصوبه این کمیسیون درباره نحوه تخصیص 14 میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی خبر داد.

عصر بانک؛علی‌اصغر یوسف‌نژاد، اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است در سال 1398 مابه‌التفاوت ریالی 14 میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه‌ زیر صرف حمایت از معیشت مردم و حمایت از تولید کند.

 
1: واردات یا خرید و حمایت از تولید داخل و توزیع کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز ترجیحی
 
2: واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه‌التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید
 
به گفته وی طبق این مصوبه دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می‌کند.
 
یوسف‌نژاد اضافه کرد: طبق این مصوبه دولت موظف به حسن نظارت بر اجرای این برنامه از زنجیره واردات، تولید تا توزیع است و گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصاد، کشاورزی و صنایع مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.