اسکناس تا نخورده، چند؟

برخی از بانک‌ها در روزهای اخیر با عرضه اسکناس‌های نو در خود پردازهای خود عرضه پول نو را آغاز کرده اند، اما بازهم بازار دلالانی که برای فروش اسکناس‌ها اقدام می‌کنند همچنان گرم است.‌

عصر بانک؛در بین بساط دست فروشان از اسکناس 10 تومانی تا 50 هزار تومانی دیده می‌شود و با توجه به اینکه تولید برخی از آن‌ها متوقف شده و در بازار کمتر یافت می‌شوند باید هزینه بیشتری برای خرید آن‌ها پرداخت شود.

 

البته برای اسکناس‌هایی که از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود سود کمتری دریافت می‌شود و دربین دلالان رقابت بر سر فروش اسکناس‌های کمیابی، چون 10 تومانی، 100 تومانی و 200 تومانی بیشتر است.

 

دراین بین یکی از دلالان باتوجه به وضعیت فعلی خرید پول نو در بازار گفت: سکه‌های 100 تا 500 تومانی در روزهای پایانی سال کمتر خریدار دارد و افراد برای نوروز بیشتر به دنبال اسکناس‌های 2 هزار تومانی تا 10 هزار تومانی هستند.

 

این دلال مستقر در میدان فردوسی می‌گوید: هنوز بازار فروش اسکناس‌ها گرم نشده و تعداد خریداران در روزهای پایانی سال با توجه به دریافت حقوق و عیدی رونق می‌گیرد و مردم اغلب خرید پول نو را در مراحل آخر خرید خود انجام می‌دهند.

 

وی در خصوص نرخ خرید اسکناس‌های موجود در بساط خود گفت: هر بسته 100 تایی 10 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 40 هزار تومان و هر بسته 100 تایی 5 هزار تومانی 530 هزار تومان فروخته می‌شود.

 

همچنین بسته‌های 100 تایی هزار تومانی 120 هزار تومان و بسته‌های 100 تایی 500 تومانی با قیمت 525 هزار تومان به دست خریداران می رسد.

 

گفتنی است هر بسته 100 تایی 2 هزار تومانی با افزایش نسبی به سال گذشته بین 225 تا 230 هزار تومان در بین دلالان به فروش می‌رسد.

 

/میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.