بالاترین نرخ رشد اقتصادی متعلق به کدام کشورها است؟

هند بار دیگر موفق شد رکورددار سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان شود.

عصر بانک؛ به نقل از بیزینس اینسایدر، مؤسسه "آکسفورد اکونومیکس" به معرفی اقتصادهای برتر جهان در یک دهه آینده پرداخته است که بیشتر آنها کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستند. بر این اساس 10 کشوری که بالاترین سطح رشد اقتصادی را در یک دهه آینده تجربه خواهند کرد عبارت‌اند از:

 

1- هند: سومین اقتصاد بزرگ دنیا تا 10 سال آینده و احتمالاً بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به زودی! هند تنها کشوری در جهان است که متوسط نرخ رشد اقتصادی آن در 10 سال آینده بالای 6 درصد است و طبق براورد مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ حال حاضر آسیا 6.5 درصد خواهد بود.

 

2- فیلیپین: از زمان روی کار امدن رودریگو دوترته، رئیس جمهور این کشور، منازعات فیلیپین با غرب افزایش یافته است. اما این کشور به لطف اصلاحات ساختاری در نیروی کار و بهره‌وری خود، سطوح بالایی از رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 5.3 درصد برآورد کرده است.

 

3- اندونزی: کشوری که از پیوستن هزاران جزیره به یکدیگر، اکنون به یکی از منابع عمده صادرات کالاهای اساسی جهان تبدیل شده است در 10 سال آینده به طور متوسط 5.1 درصد رشد خواهد کرد.

 

4- چین: دومین اقتصاد بزرگ جهان که شاید دیدن نامش در رده چهارم آن هم پس از یک دهه رشد اقتصادی خیره کننده عجیب باشد. با این حال رشد اقتصادی چین هم چنان سریع و یکی از بهترین‌ها در جهان خواهد بود. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 5.1 درصد برآورد کرده است.

 

5- مالزی: کشوری که زمانی تنها صادرکننده محصولات غذایی بود در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعتی جهان است. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 3.8 درصد برآورد کرده است.

 

6- ترکیه: ترکیه به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا، همواره یکی از کشورهای اثر گذار در اقتصاد جهانی بوده است. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 3 درصد برآورد کرده است.

 

7- تایلند: سرزمین لبخندها با دارا بودن نرخ رشد اقتصادی متوسط 2.9 درصد در 10 سال‌آینده یکی از پیشروترین اقتصادهای جهانی خواهد بود.

 

8- شیلی: تنها نماینده از آمریکای جنوبی که اکنون با پیشی گرفتن از برزیل و آرژانیتن، به جذاب ترین مقصد برای سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه تبدیل شده است. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 2.6 درصد برآورد کرده است.

 

9- لهستان: تنها کشور اروپایی که نام آن در لیست به چشم می‌خورد لهستان است که از زمان عضویت در اتحادیه اروپا به رشد اقتصادی قابل توجهی دست یافته است. مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه این کشور در 10 سال آینده را 2.5 درصد برآورد کرده است.

 

10- آفریقای جنوبی: تنها کشور آفریقایی حاضر در این لیست که مؤسسه آکسفورد اکونومیکس، متوسط رشد اقتصادی سالانه آن در 10 سال اینده را 2.3 درصد برآورد کرده است.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.