درآمد 120 میلیارد دلاری از توسعه اپلیکیشن

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور اپل از آغاز فعالیت این پلت‌فرم، توانسته‌اند 120 میلیارد دلار درآمد کسب کنند.

عصر بانک؛همان‌طور که می‌دانیم از آغاز فعالیت فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌استور اپل 11 سال می‌گذرد و این پلت‌فرم همواره نخستین مرجع دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر کاربران گوشی‌های آی‌فون و سایر محصولات اپل مبتنی بر سیستم عامل‌ آی‌اواس (iOS) بوده است.

 

حالا به تازگی آمار و گزارش‌های جدیدی در وب‌سایت phonearena منتشر شده است که نشان می‌دهد درآمد توسعه‌دهندگان برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف که در پلت‌فرم اپ‌استور اپل اقدام به عرضه و ارائه برنامه‌های موردنظر کاربران کرده‌اند، بالغ بر 120 میلیارد دلار بوده است که خود نشان‌دهنده اعداد و ارقام قابل‌توجهی است. از این میزان، 25 میلیارد دلار آن نیز به توسعه‌دهندگان اروپایی تعلق یافته است که سهمی معادل 83/ 20درصد از شرکت‌های توسعه‌دهنده و ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور را به خود اختصاص داده‌اند و البته در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است. اپل در سال 2014 میلادی درآمد جهانی توسعه‌دهندگان خود را 20 میلیارد دلار اعلام کرده بود که 5/ 32درصد از آن به شرکت‌های اروپایی تعلق داشت.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.