جزئیات خدمات کارت‌های هوشمند ملی و سامانه سکوک در”ملی‌شو”

مدیرعامل بانک ملی ایران جزئیات خدمات کارت‌های ملی هوشمند و سامانه سکوک را تشریح کرد.

عصر بانک؛ محمدرضا حسین‌زاده در مراسم رونمایی از دستاوردها و محصولات نوین بانکی با عنوان ملی‌شو 2 با بیان اینکه بانک ملی به مردم ایران تعلق دارد، اظهار کرد: این بانک 3300 شعبه در داخل و بیش از 20 شعبه در خارج از کشور و با 20 هزار پرسنل دارد.

 

وی افزود: این بانک در توسعه و رشد کشور نقش بی‌بدیل داشته و تلاش زیادی برای رشد زیرساخت‌ها داشته است.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه از دو سال پیش مرکز نوآوری در بانک ملی ایجاد شده، اظهار کرد: در این مرکز از نخبگان کشور استفاده شده و تیم‌های مختلفی تشکیل داده‌اند که حاصل کار این‌ها محصولات منحصر به فردی بوده که برای اولین بار در ایران استفاده می‌شود.

 

حسین‌زاده اضافه کرد: در حوزه پرداخت‌های الکترونیک شبکه بانکی ما نه تنها رقابت می‌کنند با کشورهای منطقه بلکه از آن‌ها قوی‌تر هستند.

 

وی با اشاره به تولید کارت هوشمند ملی با همکاری سازمان ثبت احوال، تصریح کرد: امروز کارت ملی هوشمند تبدیل به یک کارت بانکی شد که در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به خدمات کارت هوشمند ملی، تصریح کرد: احراز هویت الکترونیکی افراد است که یکی از دغدغه‌های نظام بانکی نیز است.

 

حسین‌زاده افزود: کارت هوشمند ملی برای احراز هویت علاوه بر رمز از اثر انگشت فرد هم استفاده می‌کند و بانک ملی برای نخستین بار در کشور این خدمات را تولید کرده است.

 

به گفته وی، افتتاح حساب، انتقال وجه، کلیه عملیات بانکی داخل شعبه، وصول چک، دریافت پول نقد و خدماتی از این قبیل از جمله خدماتی است که این کارت‌ها به مردم می‌دهد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این کارت معضل تعدد کارت‌های بانکی را حل می‌کند، تصریح کرد: تمامی کارت‌های یک فرد می‌تواند از طریق همین کارت مورد استفاده قرار بگیرد و این کار مشکلات تعدد کارت‌ها را حل می‌کند.

 

حسین‌زاده ادامه داد: سامانه سکوک یکی از بهترین سامانه‌هایی است که با توجه به کمبود منابع مالی در میان تولیدکنندگان شرایط خوبی برای استفاده‌کنندگان از آن ایجاد کرده و بسیاری از صنوف علاقه‌مندند که به این سامانه بپیوندند.

 

وی با بیان اینکه این بستر می‌تواند تأمین مالی مناسب‌تری را برای زنجیره تولید و بنگاه‌های اقتصادی کشور ایجاد کند، اظهار کرد: کاهش هزینه تأمین مالی و کاهش دوران استفاده از پول نقد با استفاده از سامانه سکوک نیز می‌تواند ظرفیت بزرگی در اختیار زنجیره تولید قرار دهد.

 

به گفته مدیرعامل بانک ملی ایران درباره اپلیکیشن 60 نیز، گفت: این اپلیکیشن برای ایجاد رمز اول و دوم یک‌بار مصرف آغاز به کار کرده که در این زمینه نیز برای استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف تبلیغات زیادی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.