ژاپن به متخصصان پرداخت فین‌تک اجازه رقابت با بانکها را می‌دهد

اداره خدمات مالی ژاپن، اعلام کرده که مبلغ 1 میلیون ین که صرف هزینه انتقال پول بین‌المللی توسط افراد بدون حساب بانکی می‌شود را حذف خواهد کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛کسانی که به بخشهای صنعت خدمات مالی بصورت چند وجهی یا جهانی می‌نگرند، متوجه خواهند شد که چهارچوب‌های رگولاتوری بطور گسترده‌ای متنوع است. حتی در سطوح بالا نیز ساختارهای مختلفی وجود دارد، مانند ساختار آمریکا که دارای بیشترین پیچیدگی است. وقتی شما قوانین مختلف درمورد خدمات و محصولات را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که مسیرهای مختلفی برای انجام امور وجود دارد. این یکی از دلایل وجود نرم‌افزار مدیریت ریسک و انطباق و تثبیت جایگاه رگ‌تک (فناوری قانون‌گذاری) است. در بیانیه کوتاه منتشر شده از Best Exchange Rates.com اشاره شده که اداره خدمات مالی ژاپن (FSA )، اعلام کرده که مبلغ 1 میلیون ین، معادل 9000دلار آمریکا که صرف هزینه انتقال پول بین‌المللی توسط افراد بدون حساب بانکی می‌شود را حذف خواهد کرد.این مثالی از تنوع قوانین است که در کشورهای مختلف وجود دارد.

 

این قانون در این هفته بعد ازاعلام آژانس خدمات مالی مبنی بر اعطای مجوز انتقال پول به شرکت‌های غیربانکی معتبربه منظور پشتیبانی از تراکنش‌های بیشتر و الزام حداقل سرمایه‌ای آنان، تنظیم شده است. انتظار می‌رود که آگاه‌سازی‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد اما پیش‌بینی می‌شود که اینگونه هزینه‌ها تا اواسط سال 2021 حذف شوند. وزیر دارایی ژاپن تارو آسو گفت:" با راه‌اندازی خدمات جدید، روش‌های پرداخت آسان را به واقعیت تبدیل می‌کنیم." 

به نظر می‌رسد برای فین‌تک‌های در حال رشد که متخصص در رمیتنس‌‌های برون مرزی و به دنبال بازارها و موارد کسب‌و کار بیشتر برای توسعه هستند، این خبر بسیار خوبی باشد. خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد که 64 شرکت انتقال پول موبایلی در حال حاضر در بازار هستند. اما این تغییر نشان دهنده نوعی طرزفکر بانکداری باز است که به فراهم آوردن این حرکت در سراسر جهان کمک می‌کند و باعث می‌شود که بانکهای سنتی به فرایندهای ارائه خدمات و قیمت‌گذاری دوباره فکر کنند.  

علاوه بر فراهم ساختن زمینه صرفه جویی در پرداخت‌های برون مرزی که توسط بانکهای سنتی با‌ 6 برابر هزینه بیشتر انجام می‌شود، برخی از این خدمات غیر بانکی به خاطر پلتفرم‌های آنلاین با طرحی مناسب و ساده، برای استفاده آسانتر طراحی شده‌اند و بسیاری از آنها  پردازش بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهند. 

 

ترجمه از: paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.