تولید ماهانه دو کتاب صوتی برای نابینایان توسط پرداخت الکترونیک سداد

امروز نشست خبری پروژه تولید کتاب صوتی نابینایان شرکت پرداخت الکترونیک سداد، با حضور محمدمهدی صادق مدیرعامل، داودیان معاون توسعه کسب‌وکار، فرشاد سپاسی مدیر روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد، نیما کرمی مدیر هنری پروژه، علی‌اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران و منصور شادکام قائم مقام و دبیر کتابخانه گویای انجمن نابینایان ایران در محل شرکت برگزار شد.

عصر بانک؛در ابتدای این برنامه، سپاسی مدیر روابط عمومی گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سداد در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و بواسطه دغدغه‌هایی که جامعه نابینایان در کشورمان در حوزه کتابخوانی با آن روبرو هستند تصمیم به تولید کتب صوتی برای نابینایان با همکاری انجمن نابینایان گرفته است.

 

در ادامه منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان درباره این تفاهم نامه تصریح کرد: ارکان اصلی هر جامعه، فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. بحث اصلی ما در اینجا فرهنگ است که رکن اصلی فرهنگ هر کشور کتاب و کتاب‌خوانی است. مقوله کتاب و کتاب‌خوانی را می‌توان از شاخصه‌های پیشرفت هر کشور در نظر گرفت.

وی افزود: از دغدغه‌های اصلی انجمن نابینایان بحث منابع مطالعاتی موجود در کشور و تبعیض بسیار زیادی است که بین افراد عادی و نابینایان وجود دارد. زیرا این عزیزان از فرصت‌های برابر برخوردار نیستند. همانطور که می‌دانید ما عضو مجمع سازمان ملل متحد هستیم که دولت‌ها را موظف و مکلف به فراهم ساختن شرایط مساعد برای افراد معلول کرده است تا آنها نیز بتوانند مانند افراد عادی از امکانات و فرصت‌های برابر برخوردار شوند.در این راستا ما با شرکت پرداخت الکترونیک سداد آشنا شدیم و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت منعقد گردید که براساس آن شرکت سداد اقدام به تولید کتاب‌ برای افراد نابینا و کم بینا در حوزه‌های مختلف خواهد کرد. این کار حرکتی بسیار ارزشمند در راستای مسئولیت اجتماعی است و امید داریم که بتوانیم با تولید کتاب‌های مورد نیاز نابینایان با کیفیت خوب و مطابق با استاندارد در حوزه‌ها و سنین مختلف، خدمات مناسبی را به آنها ارائه دهیم.

در ادامه محمدمهدی صادق مدیرعامل شرکت سداد اظهار داشت: قولی که شرکت پرداخت الکترونیک سداد به جامعه نابینایان و به نمایندگی آنها به انجمن نابینایان می‌دهد، تولید کتاب‌های صوتی با موضوعات متنوع و بدون در نظر گرفتن اهداف تجاری است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ماهانه دو کتاب صوتی برای این عزیزان تولید خواهد شد. علت این که شرکت پرداخت الکترونیک سداد در راستای مسئولیت اجتماعی این موضوع را مورد توجه قرار داد این است که ما قصد داریم که انجام مسئولیت اجتماعی را از حوزه شرکت فراتر ببریم و پرسنل شرکت را در فعالیت‌هایی که هم در اشاعه فرهنگ و هم در کمک به هم‌نوعان موثر هستند مشارکت دهیم.

همچنین در انتهای برنامه، علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان، ضمن تشکر از شرکت الکترونیک پرداخت سداد در راستای توسعه خدمات به نابینایان گفت: افراد بسیاری در کشور ما  در سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف در فعالیت‌های خیرخواهانه مربوط به غذا، مسکن، پوشاک و هزینه‌های درمان بیماری‌ها به افراد نیازمند فعال هستند ولی در زمینه خدمات فرهنگی دچار ضعف‌هایی هستیم. این حرکت ارزنده شرکت سداد شایسته قدردانی است و این تغییر نگرش و حرکت فرهنگی خیرخواهانه بخاطر وجود تیم جوانی است که در این شرکت مشغول به کار هستند. امیدواریم که بقیه شرکت‌ها با الگوبرداری ازاین شرکت در راستای خدمات فرهنگی برنامه ریزی کنند و مسئله مسئولیت اجتماعی خود را جدی‌تر بگیرند زیرا بسیاری از شرکت‌های ما این مسئله را آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌دهند. از این رو از این حرکت خیرخواهانه شرکت پرداخت الکترونیک سداد صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.