آیا فروشگاه‌ها به ATMهای بیت‌کوین نیاز دارند؟

مکان‌های کمی مانند فروشگاه مواد غذایی در زندگی عادی مشتریان وجود دارد که حضور در آن نوعی حس اعتماد را در مشتریان بوجود می‌آورد. حسی که به ما این اطمینان را می‌دهد که هیچ چیز عجیب یا تهدید‌آمیزی در آنجا اتفاق نخواهد افتاد و البته این به این معنی نیست که سوپرمارکت‌ها نمی‌توانند نوآور باشند. سوپرمارکت‌ها مقر برخی از پیشرفت‌های اصلی تکنولوژی هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در مصاحبه‌ی جدید Payments ، نیل‌برگ‌کوییست مدیرعامل یکی از شرکتهای تامین‌کننده ATM بیت‌کوین به نام کوین‌استار، درباره اینکه چگونه شرکت‌ او بخشی از بازار پرداخت‌های بیت‌کوین از طریق کیوسک‌ را در اختیار دارد، صحبت کرد. این کیوسک‌ها اغلب در نزدیکی ATMها، میزهای خدمات مشتری یا ورودی‌های جلوی در فروشگاه سوپرمارکت‌ها واقع شده‌اند. راه‌اندازی این سرویس‌ باعث بوجود آمدن دنیای ناشناخته‌ای از پول دیجیتال در دنیای شناخته شده فروشگاه‌های آمریکا می‌شود.

 

طبق گفته برگ‌کوییست، تلاش برای را‌ه‌اندازی تعداد بیشتری از ATMهای بیت‌کوین ، نشان‌دهنده‌ تمایل رو به افزایش استفاده از ارز دیجیتالی است که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

 

کوین‌استار با تقریبا 20 هزار کیوسک بیت کوین در 4 کشور که بیشتر آنها در آمریکا قرار دارند، بطور وسیع قابل دسترس هستند. برگ‌کوئست گفت: عمدتا در 5 مایلی 90 درصد از جمعیت آمریکا یک کیوسک بیت‌کوین وجود دارد. این موضوع مهم است زیرا طرفداران بیت‌کوین ممکن است بیش از 2 ساعت را به‌دنبال یک ATM بیت‌کوین ‌بگردند. اکنون ما درباره دسترسی بیشتر مشتریان به بیت‌کوین صحبت می‌کنیم که می‌تواند موجب استفاده بیشتر از آن و دیگر ارزهای دیجیتالی شود.

 

در حال حاضر، علاوه بر دستگاه‌هایی که در طی سال راه‌اندازی‌‌ می‌شوند، کیوسک‌های فعال بیت‌کوین نیز در کنار آنها در مناطقی با تراکم بالا راه‌اندازی می‌شوند. کیوسک‌های کوین‌استار بطور خاص در فروشگاه‌های Safeway و Albertsons در ایالات کالیفرنیا، تگزاس و واشنگتن اولین دستگاه‌های از این دست با قابلیت‌ بیت‌کوین هستند که اینگونه عمل می‌کنند: مشتری پول را در درون دستگاه می‌گذارد، مبلغ بالای 2500 دلار را انتخاب می‌کند و سپس یک کوپن بیت‌کوین دریافت می‌کند. البته مشتریان باید دارای حساب‌های آنلاین باشند تا بتوانند بیت‌کوین‌شان را مطالبه کنند.

 

چه کسانی در هر حال از ATMهای بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

طبق گزارش، به‌نظر می‌رسد که روند رشد ATMهای بیت‌کوین کند شده است. در حالی که 187 ATM بیت کوین در جولای راه‌اندازی شد، 132 دستگاه از آنها تعطیل شدند و کاهش قیمت ارز رمزنگاری‌شده، بازاری را برای استفاده ATMهای بیت‌کوین بوجود آورده است.

 

درگزارش اخیر درباره ظهور ATM بیت‌کوین در داخل فروشگاه‌های محلی، مشخص شده که تقریبا هیچ‌کس بطور دقیق نمی‌دانست که بیت‌کوین چیست و از آن دستگاه خیلی کم استفاده می‌شد. همچنین علی‌رغم اینکه صاحب فروشگاه‌ها بابت این دستگاه 200 دلار در هر ماه دریافت می‌کنند، اما بسیاری از آنها در روزنامه اعلام کرده‌اند که بخاطر جاگیر بودن زیاد این دستگاه به‌دنبال این هستند که از شر آن خلاص شوند.

 

کنجکاوی درباره‌ی ارز رمزنگاری شده

به هر حال برگ‌کوئست در مورد ارز دیجیتال خوش‌بین است. او نگرش بخش مشتری به ارز رمز را کنجکاوی درباره ارز رمز می‌نامد. آنها مشتریانی هستند که درباره بیت‌کوین شنیده‌اند و ممکن است افرادی از نزدیکانشان آنرا داشته باشند. اما هرگز درباره ارز دیجیتالی فراتر از آن یاد نگرفته‌اند. او پیش‌بینی کرده که 40 درصد از جمعیت آمریکا درباره ارز دیجیتال شنیده‌اند ولی درواقع مالک آن نیستند.

 

یکی از استفاده‌های بیت‌کوین که توسط برگ‌کوئست پیش‌بینی شده است، پرداخت وجه به کارگرانی است که بطور معمول مزد آنها به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود، بخصوص مهاجران که از این دستگاه برای تبدیل پول نقد به بیت‌کوین استفاده می‌کنند و سپس آن را با کارمزدی کمتر از میزانی که برای یک انتقال پول بین‌المللی معمول صرف می‌شود، این مبلغ را به‌صورت آنلاین به وطنشان می‌فرستند.

 

او گفت: این نقاط دسترسی در تبدیل کاربران ناآشنا به کاربران واقعی به‌شدت مهم هستند. او همچنین پیش‌بینی کرد که در طول سال قیمت‌ها ثابت خواهند ماند و قمار و سفته بازی که در بیت‌کوین وجود دارد را از بین خواهد برد.

 

برگ‌کوئست اذعان داشت: این مشتریان لزوماً کسانی نیستند که به‌دلیل مخالفت‌های فلسفی یا سیاسی با ارز فیات (پول بدون پشتوانه)، بانک مرکزی و دلایل مختلف دیگری که بخشی از موج ارز دیجیتال را اداره می‌کنند، جذب بیت‌کوین شدند. با این حال این موضوع منجر به این پرسش‌ها می‌شود که بیت‌کوین در بلند مدت برای چه اموری مناسب هستند، چگونه می‌توانند زندگی روزمره مشتریانی که قصد خرید در فروشگاه سوپرمارکت قدیمی‌شان را دارند، را بهبود دهند؟ علاوه بر این چه چیزهای دیگری در کنار این نقاط دسترسی جدید برای پیشرفت بیشتر بیت‌کوین در این جریان اصلی باید در نظر گرفته شود؟

به گزارش عصربانک، برگ‌کوئست توضیح داد: همه چیز با ایجاد فهم آغاز می‌شود و شاید آشنایی بیش از پیش مردم با بیت‌کوین، آغازگر این فهم باشد و سرانجام امکان دسترسی به ارز دیجیتالی با حداقل سرمایه امکان‌پذیر شود و توسعه قابلیت‌های بیشتر به کیوسک‌های بیت‌کوین، مطمئنا عمق بیشتری را به جریان بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

منبع: Payments

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.