آن سوی پتانسیل های ارزی، عملیات بانک ملت هم متحول شد!

صورت های مالی ٩ ماهه بانک ملت در حالی منتشر و گرای مثبتی از رشد سود عملیاتی این بانک به همراه داشت که در این گزارش نشانه های مثبتی فرای پتانسیل های تسعیر ارز در زمینه تحولات عملیاتی بانک را نیز شاهد بوده که در ادامه به بررسی این نکات مهم و مثبت از صورت های مالی بانک ملت می پردازیم.

عصر بانک؛بانک ملت با انتشار صورت های مالی 9 ماهه همچنان بر روند صعودی سود سازی خود تاکید کرد به طوری که در 9 ماهه امسال به سود 483 میلیارد تومانی معادل 97 ریال به ازای هر سهم بدون در نظر گرفتن سود تسعیر دارایی های ارزی دست یافته که این سود با رشد 28 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

 

بانک در دو زمینه بسیار موفق عمل کرده است، ابتدا جذب سپرده های بیشتر که همانطور که در جدول بالا مشخص می باشد جمع کل منابع بانک در 9 ماهه امسال به نسبت به نسبت سال 96 حدود 21 درصد و به نسبت دوره مشابه سال قبل حدود25 درصد رشد داشته که آماری بسیار مثبت و قابل توجه می باشد.

این امر سبب شده، تا از یک سو بانک ملت با رشد 2 درصدی سود تسهیلات دهی همراه و از سوی دیگر در مقابل رشد این درآمد رشد هزینه ای را نه تنها شاهد نباشد بلکه شاهد کاهش 5 درصدی سود پرداختی به سپرده های بانک باشیم.

 

هدایت درست نقدینگی و منابع به سمت سرمایه گذاری ها نیز، سبب جهش قابل توجه 58 درصدی سود سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری های بانک ملت شده است.

نتایج رشد درآمد ها و کاهش هزینه ها سبب تحول در درآمد های مشاع بانک ملت و جهش 753 درصدی درآمد های مشاع شده است.

  به طوری که، درامد های مشاع بانک در 9 ماهه سال 97 از کل سال 96 هم فزونی یافته و در حالی کل درامد های مشاع بانک در سال گذشته به 1675 میلیارد تومان رسیده بود که این درآمد در 9 ماهه امسال بالغ بر 1935میلیارد تومان شده است .

که این امر بیانگر این نکته مهم می باشد، که با جمع درآمد های غیر مشاع در 3 ماهه آتی سود بانک در پایان سال 97 با رشد بیشتر و شتاب بالاتری به نسبت سال 96 محقق خواهد شد.

و این تنها وضعیت عملیاتی بانک بوده و همچنان پتانسیل های دارایی های ارزی بانک و تسعیر این دارایی ها در جای خود محفوظ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.