تحول در پایانه‌های فروش به کمک تکنولوژی موبایلی و کانال فراگیر

فعالان عرصه‌ی تجربه‌ی کاربری یا همان UX در حال ایجاد دیدگاه اساساً متفاوت در مورد پایانه فروش سنتی هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛برای چندین دهه، استفاده از پایانه‌ی فروش یا همان POS، تماما بر پردازش تراکنش متمرکز بود. این ابزار، تجربه پرداخت در محلی ثابت به مشتری ارائه می‌داد که به قدرت و قابلیت‌های اتصال وابسته بود و بر اساس آن تعریف می‌شد. در بیش از ده سال گذشته، روند رو به تغییر پایانه‌ی فروش به سمت تکنولوژی موبایلی، باعث شده مشتریان خواهان تعاملات و خدمات بیشتری از پایانه فروش باشند، در حالی که امکان پردازش تراکنش‌ها را نیز برای آنها فراهم می‌سازد. همانطور که تکنولوژی باعث تحول تجارت شده است، مشتریان انتظار انعطاف‌پذیری بیشتر، قابلیت عملکرد واکنشگرا و کنترل بیشتر بر پایانه فروش را دارند.   

 

از توانایی استفاده موبایل درپرداخت تا پرداخت صرفاً با موبایل
امروزه کسب و کارها از مرحله قابل استفاده بودن موبایل در پرداخت در حال مهاجرت به مرحله‌ای هستند که پرداخت‌ها ترجیحا با موبایل انجام بگیرند و در مرحله بعد نیز موبایل تنها روش پرداخت خواهد بود. همچنین رایانش ابری، اساسی را برای تغییر تراکنش‌ها ایجاد کرده که  تراکنش از یک تعامل مبتنی برسخت افزار به تعاملی که به طور فزاینده‌ای نرم‌ا‌فزار محور است تبدیل می‌شود. به همین ترتیب پذیرندگان اکنون پایانه‌ی فروش را به عنوان فرصتی برای ایجاد برند در نظر می‌گیرند. برای برخی، این به معنی تجربه کاملا یکپارچه‌ای است که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. در حالی که برخی دیگر در حال ارائه تراکنش‌های خیلی شخصی و تجربی هستند.      
 
 
فعالان عرصه‌ی تجربه‌ی کاربری یا همان UX در حال ایجاد دیدگاه اساساً متفاوت در مورد پایانه فروش سنتی هستند. برای مثال آمازون در حال جهش ازPOS  کاملا سنتی به سمت ایجاد یک تجربه پرداخت تمام دیجیتال بدون صندوق فروشگاهی  در فروشگاه آمازون گو است. استارباکس نیز برای بیشتر مشتریان وفادارش این امکان را فراهم ساخته که یک فنجان قهوه سفارشی و عالی را بدون هیچ تعاملی با پایانه‌ی فروش آن فروشگاه از جایگاه ویژه خود بردارند. از دیدگاه مشتری اینگونه تعاملات یکپارچه و بی‌نظیر در صدر انتظارات آنها قرار دارند و تعاملات دیجیتالی، درون فروشگاهی، آنلاین و درون برنامه‌ای را به‌طور مجازی از یکدیگر متمایز می‌سازد.  
 
امروزه پرداخت‌ها در حال درونی شدن هستند و به عنوان بخشی از تجربه ما قرار گرفته‌اند، این می‌تواند شامل خدمات اشتراکی مانند Netflix ، یا سرویس سریع رستورانی مثل پیتزا اکسپرس در انگلستان باشد که پرداخت درون برنامه‌ای  را در چهارچوب کار خود قرار داده اند. یا می‌تواند ارائه دهنده‌ی خدمات تاکسی تایوان باشد که به قدری در مقابل مشتری انعطاف‌پذیر است که امکان پرداخت درون ماشینی و یا پرداخت اپلیکیشنی را برای آنها فراهم می‌سازد. 
 
مشتریان از کسب و کارها انتظار دارند که بیشتر برای شناخت آنها تلاش کنند و زندگی را برایشان آسانتر سازند، حتی اگر به سادگی داشتن اطلاعات کارت مشتریان در فایل‌هایشان باشد. تعاملات عمیق‌تر در سراسر کانال‌ها به پذیرندگان چشم انداز وسیع‌تری درباره‌ی رفتار مشتری و دانش ایجاد نظریه‌های بهتر وروابط قوی‌تر ارائه می‌دهد. در میان منابع سایبری، visa،  ابزاری را به پذیرندگان ارائه داده که در درجه‌ی اول دیجبتالی هستند و به واسطه‌ی تراکنش‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری، سیستم کارت در فایل و توکنیزاسیون پشتیبانی می‌شوند و تجربه‌ای یکپارچه به مشتری و پذیرنده ارائه می‌دهد. 
 
ایجاد تجربه‌ی کانال فراگیر یا همان Omni Channel
برای پاسخگویی به انتظارات مشتری، پذیرندگان نیازمند را‌هکارهایی هستند که در محیط‌های آنلاین، موبایلی و فیزیکی موثر باشند تا بتوانند به تناسب موقعیت، راه‌حل‌های تجاری کاملا یکپارچه و ادغام شده‌ای را در مقیاس مختلف ارائه دهند.  
 
به گزارش عصربانک، مشتریان در کانال فراگیر برای پذیرندگان از اهمیت ویژه‌ای برخودارند. همانطور که داده‌های اخیر نشان داده، اگرچه مشتریان کانال فراگیر نماینده‌ی تنها 7 درصد از مشتریان در سال 2018 بودند، اما 27 درصد از کل فروش‌ها را به خود اختصاص دادند. بعلاوه، مشتریانی که از کانال‌های فروش متعدد استفاده می‌کنند 30 درصد ارزش زمان بیشتری نسبت به کسانی دارند که فقط از یک کانال استفاده می‌کنند. به عنوان راه‌حل ابری،  منابع سایبری به پذیرندگان کمک می‌کند تا تجارت یکپارچه و مقیاس‌پذیری را در کانال فراگیر ارائه دهند، همچنین توانمندسازی تراکنش‌ها و محاسبات داده‌هایی که ارتباط بلند مدت با مشتری را بوجود می‌آورند را ممکن می‌سازد. این ارزشمندترین چیز در جهان است که مشتریان، انعطاف‌پذیری که می‌خواهند را بدست آورند، در حالیکه پذیرندگان ارتباط عمیق‌تری را ارائه می‌دهند و برای موقعیت‌های بیشتر به همه‌ی کانال‌ها متصل‌ند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.