همه چیز درباره پلتفرم نوآوری باز “ست پلاس” سیمرغ تجارت

در نوآوری باز، کسب و کارها از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی بیشتر بهره می‌برند و به دیگر کسب و کارها هم اجازه می‌دهند، از ایده‌های نوآورانه‌ی آنها استفاده کنند و از این طریق بتواند ریسک‌ها و هزینه‌ها را مدیریت کنند.
شرکت سیمرغ تجارت به‌عنوان مجری کارت کیف پول بانک تجارت، در حال حاضر با هدف ارائه نوآوری‌ و خلق ارزش افزوده در حوزه فناوری‌های مالی، به طراحی، توسعه و عرضه محصولات و راهکارهای نوین پرداخته است. به همین دلیل عصربانک با مارال میرزایی، مدیر واحد خدمات ارزش افزوده سیمرغ تجارت و دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

مفهوم نوآوری باز و نقش آن در اکوسیستم بانکی و پرداخت

میرزایی در ابتدا در تعریف واژه open innovation یا همان نوآوری باز گفت:  برخلاف گذشته که محصولات جدید به‌ صورت کاملا محرمانه و در پشت درهای بسته تولید می‌شدند، در نوآوری باز گروهی یکپارچه از محققان، تامین‌کننده‌ها ، شرکا و مشتریان، در فعالیت‌های نوآورانه، شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه امروزه با افزایش پیچیدگی و عدم قطعیت در  چرخه‌ عمر محصولات روبرو هستیم، قطعا” دیدگاه سنتی سازمان ها منسوخ شده و پارادایم های جدیدی وارد صنعت  خواهد شد.
میرزایی در ادامه افزود: در نوآوری باز، کسب و کارها از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی بیشتر بهره می‌برند و به دیگر کسب و کارها هم اجازه می‌دهند، از ایده‌های نوآورانه‌ی آنها استفاده کنند و از این طریق بتواند ریسک‌ها و هزینه‌ها را مدیریت کنند.
مدیر واحد خدمات ارزش افزوده سیمرغ تجارت خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، بانک‌ها و شرکت های فعال در حوزه پرداخت هم لاجرم باید نوآور باشند. متاسفانه نوآوری پدیده کمیابی در بانکداری ایرانی است و با نگاهی به کلیه محصولات بانک‌های ایرانی به وضوح میبینیم که محصولات نوآورانه ما عمدتاً الگوبرداری از نوآوری‌های دنیاست و به‌ندرت به کاری واقعاً متمایز و متفاوت برمی‌خوریم و محصولات و خدمات بیشتر بانک‌های ما، کپی تقریباً یکسانی از یکدیگر هستند و در نهایت برای مشتری، هیچ‌کدام تفاوت خاصی را ایجاد نمی‌کنند و مشتری در اکثر بانک‌ها، کمابیش سرویس‌ها و خدمات مشابه را دریافت می‌کند.
شرکت سیمرغ چه کارهایی در حوزه نوآوری باز کرده است؟
میرزایی با اشاره به اینکه شرکت سیمرغ تجارت سعی کرده است تا ویژگی های یک سازمان نوآور را در خود ایجاد کند، گفت: ایجاد پلتفرم Open API با نام تجاری “ست پلاس”، توجه به آموزش کارکنان و ارتقاء سطح علمی آنها، استقبال از ایده‌های ارائه شده در شرکت توسط مدیران ارشد و از سوی دیگر ارتباط با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از جمله کارهایی هستند که در شرکت سیمرغ در حال انجام آن هستیم.

 

سرویس‌های قابل ارائه در پلتفرم “ست پلاس”

مدیر واحد خدمات ارزش افزوده سیمرغ تجارت در مورد سرویس‌های قابل ارائه در “ست پلاس”  گفت: سرویس های ارائه شده در این پلتفرم به چند دسته بانکی – سازمانی – شهروندی – خودرویی – بیمه و بورس تقسیم می شوند. در همین رابطه از ابتدای سال 98  با سرویس عوارض آزادراهی و طرح ترافیک شروع به کار کردیم و به سرعت در حال توسعه و گسترش سرویس های موجود هستیم و بیش از 14 شرکت از جمله: دیجی پی، به پرداخت ملت، ارتباط فردا، ایران کیش، سداد، جیبیت، الو پارک، تومن، ریالو و زرین پال جزو مشتریان ما هستند.

 

جدیدترین اقدامات سیمرغ تجارت

میرزایی با اشاره به حضور بانک تجارت به عنوان سهام دار اصلی شرکت  گفت: درصدد آن هستیم تا بتوانیم سرویس های جدید تری از بانک را به سبد محصولات شرکت بیفزاییم و در این راستا در حال مذاکره  با ادارات تخصصی بانک هستیم. در رابطه با سایر ارائه دهندگان سرویس هم از طریق انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاری به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که بتوانیم سرویس های مختلف را در قالبی جدید و به لحاظ کیفی، در درجه بالاتری ارائه دهیم.

وی افزود: از لحاظ فنی هم تیم فنی شرکت سیمرغ از ابتدای سال 98 به بازنویسی کلیه سرویس های موجود و ایجاد پلتفرم تخصصی و بستر فنی مناسب جهت ارائه هر چه بهتر سرویس به مشتریان اقدام کرده است و هم اکنون زمینه را جهت سرویس دهی هرچه بهتر به مشتریان ایجاد نموده است.

ایجاد مرکز تماس، جهت پاسخگویی به مشکلات احتمالی نیز از دیگر کارهایی است که در شرکت انجام شده است .

 

برنامه آتی سیمرغ تجارت

میرزایی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه، مشتریان عضو مهم و تاثیر گذار در زنجیره نوآوری باز هستند، سعی میکنیم ارتباط و همکاری های خود را از طریق برگزاری رویدادهای مرتبط با استارتاپ ها و فینتک‌ها و شرکت‌هایی که به لحاظ کسب و کاری می توانند از سرویس های شرکت سیمرغ استفاده نمایند را گسترش دهیم. همچنین استقبال از ایده های جدید و فراهم نمودن زمینه همکاری با صاحبان ایده،  ایجاد تنوع در سرویس های موجود ، بالابردن کیفیت سرویس دهی و پشتیبانی از جمله اهداف آتی شرکت سیمرغ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.