بانک مرکزی اعلام کرد: الزام ارائه اسناد در انتقال وجه بیش از 10 میلیارد ریال

بانک مرکزی اعلام کرد: انتقال وجه بیش از 10 میلیارد ریال به شیوه درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) باید همراه با درج بابت و ارائه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها باشد.

به گزارش روز دوشنبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرایی آن و همچنین شفافیت بیشتر نقل و انتقالات بانکی، رییس‌کل بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به همه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی تاکید کرد: در همه انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) روسای شعب موظفند انتقال وجه را منوط به ارائه اسناد مثبته مبنی بر هرگونه معامله، قرارداد یا علت انتقال پول کنند و یک کپی از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه را در پرونده تراکنش یادشده نگهداری کنند.

براساس این بخشنامه، بازرسان مدیریت‌کل نظارت و اداره مبارزه با پولشویی به شکل نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی چگونگی رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها اقدام خواهند کرد و مسوولیت رعایت نکردن بخشنامه با رییس شعبه و هیات‌مدیره بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی و سایر مدیران ذی‌ربط است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته نیز در بخشنامه‌ای انتقال غیرحضوری درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) بیش از یک میلیارد ریال را ممنوع اعلام کرد.

/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.