ادامه حمله سایبری به زیرساخت کشور

این روزها از گوشه و کنار، اخباری مبنی‌ بر حملات هکری و حمله به زیرساخت‌های کشور شنیده می‌شود و هفته گذشته نیز گسترده‌ترین حمله تجربه‌شده در تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های کشور اجرا شد که به گفته مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است. حمله سایبری به زیرساخت کشور

در این راستا امیر ناظمی، درباره حملات چند روز اخیر به زیرساخت‌های کشور بیان کرد: این روزها حملات سازمان‌یافته از خارج از کشور به زیرساخت‌ها انجام می‌شود و حجمش بسیار گسترده است و یک رشد نمایی دارد. این حملات در این سطحی که الان وجود دارد، هیچ‌وقت نبوده و پیک حملات نسبت به کل ماکزیمم تاریخ گذشته، از هفته پیش دو برابر شده است.

ببینید: دفع حمله بزرگ سایبری علیه زیرساخت‌های دولت الکترونیک

مقابله با حملات DDoS

وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت کشور این موضوع را کنترل می‌کند که حملات از بیرون به داخل کشور وارد نشود، افزود: مقابله با این حملات DDoS با استفاده از یک سپر محافظ است که ما زیرساخت‌های داخل را در برابر حملات بیرون محافظت کنیم، البته این به آن معنا نیست که همه حملات از خارج کشور است، بلکه از داخل هم حملاتی داریم.

تاثیر حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها

از طرفی بعضی دیتاسنترهای ما تاکنون با چنین حملاتی مواجه نبوده‌اند و آمادگی لازم را هم نداشته‌اند که بخواهند با این حملات برخورد کنند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تاثیر این حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها اظهار کرد: کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است. حمله سایبری به زیرساخت کشور

ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق نارضایتی ایجاد شده یا این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را پایین می‌آورد. ناظمی خاطرنشان کرد: در این شرایط و زمانی که فشار این اندازه زیاد است به طوری که باعث می‌شود کیفیت اینترنت کاهش یابد، کافی است این شایعه هم ایجاد شود که دولت اینترنت را قطع کرده که متاسفانه پذیرفتنش هم برای مردم راحت است.

/ دنیای اقتصاد

.

1 نظر
  1. علی می گوید

    سرعت اینترنت من اینقدر پایین امده که واقعا دیگر به کارم نمی اید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.