دلیل کاهش شعب و نیروی انسانی در بانک‌های اماراتی چیست؟

بانک مرکزی امارات در گزارش خود از وضعیت نظام بانکی این کشور اعلام کرد که در ماه‌های اخیر تعدا شعب و کارکنان بانکی این کشور کاهش محسوسی داشته است. با کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها در امارات تنها در سه ماهه سوم سال قبل 59 شعبه بانکی در امارات تعطیل و یا ادغام شده است. در حال حاضر 21 بانک اماراتی و 38 بانک خارجی در نظام بانکداری این کشور فعالیت دارند.

طبق اعلام این نهاد اماراتی تا پایان سپتامبر سال قبل 664 شعبه در این کشور فعال بوده اند که این رقم در مقایسه با پایان تابستان 49 شعبه کمتر شده است. از تعداد شعب بانکی فوق، 80 شعبه مربوط به بانک های خارجی بوده است.

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی امارات تا پایان سه ماهه سوم سال قبل 35 هزار و 518 نفر در بخش بانکداری این کشور مشغول به کار بوده اند که این رقم در مقایسه با سال قبل حدود 1000 نفر کاهش داشته است. در ماه های اخیر به دنبال کاهش تجارت خارجی امارات و کاهش بهای نفت، فعالیت‌های بانکی در این کشور کاهش یافته است.

یکی از دلایل دیگر اعلام شده برای کاهش شعب و نیروی انسانی در بانک های اماراتی مربوط به تغییر رویکرد نظام بانکی این کشور و حرکت به سمت بانکداری الکترونیک بوده است. سال گذشته بانک مرکزی امارات با بانک مرکزی عربستان بر سر ایجاد یک پلتفرم همکاری دیجیتالی توافق کرده بودند.

ببینید: جهان چگونه به سمت کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها حرکت می‌کند؟

همچنین در شرایطی که بیشتر بانک‌های مرکزی در جهان در حال اتخاذ سیاست های محرک برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند، بانک مرکزی امارات پیش‌بینی کرده که با توجه به بهود محیط کلان، نیاز به تغییر رویکرد تهاجمی در سیاست‌های پولی نخواهد بود.

/ ایسنا

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.