خدمات همراه بانک سپه

با نصب همراه بانک سپه، مشتریان بانک به خدمات متنوع بانکداری الکترونیکی به سادگی بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا می‌کنند.

همراه بانک سپه چه خدماتی دارد؟ همراه بانک سامانه ای است که شما به وسیله آن می توانید با نصب نرم افزار لازم بر روی تلفن همراه خود، خدمات بانکداری الکترونیکی را در طول شبانه روز از طریق تلفن همراه دریافت نمایید.

همراه بانک سپه چه خدماتی دارد؟

الف) خدمات قبل از ورود به همراه بانک:

این خدمات عمدتاً مبتنی بر سرویس‌های کارتی طراحی و پیاده‌سازی شده و با نصب ‌و فعال‌سازی نرم‌افزار قابل استفاده است. برای انجام عملیات مالی در حال حاضر دارندگان کارت سپه میتوانند از خدمات قبل از ورود استفاده کنند و در فاز آتی امکان بهره‌مندی از این خدمات برای تمامی دارندگان کارت شتابی فعال خواهد شد.

ب) انتقال کارت به کارت:

این خدمت به دارندگان کارت سپه اجازه می دهد تا سقف 10.000.000ریال انتقال وجه انجام دهند. در فاز آتی امکان بهره‌مندی از این خدمت برای دارندگان کارت شتابی فعال خواهد شد.

ج) پرداخت آسان:

این خدمت جدید به‌منظور تسهیل خرید از پذیرندگان بدون استفاده از کارت، طراحی و عملیاتی شده است. مشتری در هنگام خرید، بارکد فروشنده (QR Code) را از طریق این گزینه اسکن نموده و با درج اطلاعات کارت خود می‌تواند پرداخت وجه را به‌صورت الکترونیکی انجام دهد. در حال حاضر این خدمت برای پذیرندگان شرکت آسان پرداخت پرشین، عملیاتی شده و برای سایر پذیرندگان نیز در دست اقدام است. ضمناً بارکد فروشنده روی صفحه‌نمایش پایانه فروش قابل‌دسترسی است.

د) ورود با کنترل اثرانگشت و تشخیص چهره:

به‌منظور تسهیل در ورود به همراه بانک، امکان ورود به سامانه با کنترل اثرانگشت (نسخه اندروید و iOS) و تشخیص چهره (صرفاً نسخه iOS) با توجه به قابلیت گوشی فراهم شده است. این قابلیت پس از فعال‌سازی این امکان در «تنظیمات» برنامه همراه‌بانک و انجام تنظیمات مرتبط در گوشی تلفن همراه قابل‌استفاده خواهد شد.

هـ) اسکن شماره کارت:

در خدماتی که نیازمند درج شماره کارت است، امکان شناسایی شماره کارت از طریق اسکن آن به‌وسیله دوربین گوشی میسر شده و بدین ترتیب نیازی به درج دستی 16 رقم نخواهد بود.

و) بروز رسانی خودکار برنامه:

پس از نصب این نسخه نرم‌افزار همراه‌بانک، برای بروز رسانی نسخه‌های آتی، نیاز به نصب مجدد برنامه از سایت نخواهد بود و در صورت تأیید مشتری، به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

ز) ایجاد فرآیند فعال‌سازی:

با توجه به الزامات امنیتی جدید بانک مرکزی برای احراز اصالت برنامک‌های همراه و تراکنش‌های آنها و در جهت کاهش مخاطرات مشتریان، فرآیند فعال‌سازی پس از نصب برنامه، برای مشتری اجرا و اطلاعات هویتی فرد استفاده‌کننده، در سیستم ثبت و کنترل خواهد شد. لازم به توجه است این فرآیند نافی صدور رمز ورود به سامانه برای دارندگان حساب نزد بانک نمی‌باشد.

ح) انتقال آسان:

در این خدمت انتقال کارت به کارت با استفاده از فناوری بارکد دوبعدی (QR CODE) تسهیل شده و زمان انجام آن به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بدین ترتیب که برای واریز وجه به کارت فرد دیگر، مبلغ انتقال و شماره کارت طرف در قالب بارکد دوبعدی(QR CODE) دریافت و اسکن می‌شود. لذا با اسکن این بارکد بخشی از اطلاعات تراکنش به‌صورت خودکار ثبت می‌شود. همچنین برای دریافت وجه از دیگران، می‌توان بارکد حاوی شماره کارت خود و مبلغ موردنظر را ساخت و تصویر آن را به فرد مقابل ارسال کرد تا وی برای واریز وجه آن را اسکن کند.

ط) پیام رسانی (Notification):

با توجه به راه‌اندازی سامانه پیام‌رسانی، قابلیت ارسال پیام از طرف بانک برای مشتریان سامانه همراه‌بانک ایجاد شده است که این امکان، پس از فعال‌سازی در بخش «تنظیمات» قابل‌استفاده خواهد بود.

شرایط استفاده و فرآیند فعال سازی:

1- با عنایت به اینکه نرم‌افزار جدید همراه بانک بر اساس شماره مشتری طراحی شده است، از این رو پیش‌نیاز استفاده از نرم‌افزار مذکور، دریافت شماره مشتری از شعبه می‌باشد. نحوه اخذ شماره مشتری برای مشتریان جدید (افتتاحی) و مشتریان قدیمی یکسان است.

2- تکمیل فرم «درخواست خدمات سامانه‌های غیرحضوری» موجود در شعبه برای کلیه مشتریان اعم از مشترکین قبلی همراه ‌بانک و متقاضیان جدید، به ازای هر حساب ایشان که مایل به فعال‌سازی سامانه همراه بانک برای آن می‌باشند، ضروری است.

3- به ازای کلیه حساب‌های مورد تقاضای مشتری، یک رمز تائید برای مشتری جهت انجام تراکنش‌های مالی به شماره همراه معرفی شده وی پیامک می‌شود. رمز تائید مورد استفاده برای انجام تراکنش‌های مالی اعم از انتقال وجه، پرداخت قبض و… در درگاه همراه بانک نسخه مشتری محور به مشتری تعلق می‌گیرد و لذا برای کلیه حساب‌های وی در این درگاه یکسان است. بدیهی است این رمز با رمز تائید قبلی (رمز دوم ثابت مرتبط با حساب و کارت ) در سایر درگاه‌ها (اینترنت بانک و تلفن‌بانک) متفاوت است.

4- مشتریانی که شماره مشتری بانک سپه را دریافت و از درگاه شعبه نسبت به فعال‌سازی همراه ‌بانک خود اقدام و رمز اول (رمز ورود به درگاه) را دریافت نموده‌اند، می‌توانند از طریق شعبه یا مراجعه به سایت بانکداری اینترنتی سپه به نشانی www.ebanksepah.ir، برنامه همراه بانک سپه (نسخه مشتری‌محور) را بارگذاری (Download) نموده و آن را بر روی دستگاه خود نصب نمایند.

 

3 نظرات
  1. علی می گوید

    خوب

  2. ناشناس می گوید

    سلام با این اپلیکیشن نمیشه انتقال با شبا رو انجام داد؟

  3. کریمی می گوید

    سلام
    ننیشه شبا کرد با این اپلیکیشنه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.