بانک نروید!

طبق اعلام مجموعه بانکی کشور مشتریان می‌توانند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا حد امکان کارهای بانکی خود را به صورت غیرحضوری از طریق اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک انجام دهند. همچنین در صورتی که مجبور به حضور در شعب بانکی هستند باید حداقل فاصله یک متری با کارمندان بانک و دیگر مشتریان را حفظ کنند.

خطر ابتلا به کرونا در بانک

البته اگر مشتریان علائم بیماری دارند باید کار بانکی و مراجعه به شعب بانکی را به تعویق بیندازند. براین اساس، تاکید شده که برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، پایانه غیرنقدی، کارتخوان و دستگاه نوبت‌دهی در بانک‌ها از دستکش یا یک شی یکبار مصرف استفاده شود. همچنین سیستم بانکی به مشتریان تاکید دارد به جای دریافت پول نقد از حواله (ساتنا، پایا، کارت به کارت) و چک‌های بانکی استفاده کنند.

همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شعب بانکی، مشتریان نباید از فرم‌های خام رها شده روی باچه را استفاده کنند و از کارمند مستقر در باجه بخواهند فرم مورد نظر را در اختیارشان قرار دهد. همچنین برای حفظ نکات بهداشتی، هر مشتری باید از خودکار شخصی استفاده کند.

در این میان مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق مرکز ارتباطات بانک‌های مربوطه خود که پاسخگوی سوالات‌شان هستند، کمک بگیرند و مراجعات‌شان به شعب بانکی را کاهش دهند.

در این میان بانک ملت نیز از مشتریان خود درخواست کرده که با توجه به شیوع ویروس کرونا امور بانکی خود را حتی‌الامکان به صورت غیرحضوری انجام دهند تا از همه‌گیر شدن این ویروس جلوگیری شود.

فوت کارمندان بانک‌ به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا

همچنین مدیرعامل بانک ملی اعلام کرده که باتوجه به اینکه چهار کارمند در چهار بانک مختلف به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا به دلیل ازدحام جمعیتی که در اکثر شعب است، فوت شده‌اند؛ مجموعه بانکی کشور از مشتریان درخواست دارد عمده امور بانکی خود را از طریق سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های بانکی انجام دهند که دراین راستا خدمات و تسهیلاتی از قبیل افزایش سقف نقل و انتقالات بانکی، تمدید تاریخ کارت‌های بانکی سر رسید شده و … نیز ارائه شده است.

از اول اسفند تاکنون شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت رسمی اعلام شد که تا ظهر امروز 2922 نفر موارد ابتلای قطعی و 92 تن موارد فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گزارش شده است.

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.