چگونه میتوان برای فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت اینترنتی درخواست کرد؟

اگر شما هم دارای یک فروشگاه اینترنتی جدید هستید حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که چگونه میتوان برای فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت اینترنتی درخواست کرد؟
ما در ادامه به همه سوالات شما درباره چگونگی درخواست درگاه پرداخت اینترنتی پاسخ میدهیم:
چگونه میتوان برای فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت اینترنتی درخواست کرد؟
با مراجعه به بخش پیوندهای سایت شاپرک و آشنایی با شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت میتوان با شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی تماس و سپس جهت درخواست به آن ها مراجعه کرد.
دریافت ساده رمز دوم پویا در درگاه پرداخت اینترنتی
آیا داشتن SSL برای سایت / فروشگاه اینترنتی ضروری است؟
صفحه پرداخت اینترنتی شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت که مجوز ارائه این خدمات را دریافت کردهاند دارای SSL است و نیازی به داشتن SSL نخواهند داشت، مگر در شرایطی که نیاز های امنیتی سایت ایجاب کند.
مدل تسویه حساب برای پذیرندگان به چگونه است
انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداختهای مشتریان صرفاً یک بار در روز به شرح زیر انجام میگیرد:
– در روزهای غیر تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت 3:45 بامداد پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میشود. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت 5:00 بامداد در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
– در روزهای تعطیل رسمی، انتقالات سامانه «پایا» برای تسویه تراکنشهای کارتی «شاپرک» مربوط به روز قبل، صرفاً یک بار در روز و در سیکل ساعت 15:45 پردازش و برای بانکهای پذیرنده ارسال میشود. ضمناً ریز تراکنشهای پایانههای فروش «شاپرک» در ساعت 17:00 در اختیار بانکهای پذیرنده قرار میگیرد.
نکته: بدیهی است پس از ارسال دستور پرداخت به بانکها در زمان مقرر شده فوق، زمان واریز به حساب پذیرندگان بستگی به مقررات مبادلات پولی بانک پذیرنده دارد.
آیا میتوان برای یک سایت / فروشگاه اینترنتی از چند شرکت تقاضای دریافت خدمات پرداخت اینترنتی کرد؟
در حالت عادی داشتن یک درگاه پرداخت اینترنتی برای ارایه خدمات به دارنده کارت کافی است.
آیا این ادعا که «برخی از کارت ها بر روی درگاه اینترنتی برخی از شرکت ها بهتر کار می کنند» صحیح است؟
خیر. کلیه کارتها روی درگاه های پرداخت مختلف عملکرد یکسان خواهند داشت زیرا کلیه تراکنشها از طریق سوئیچ شاپرک و سامانههای ملی تسویه برای بانک ها ارسال میشود. البته ممکن است کیفیت درگاه های مختلف با هم متفاوت باشد.
نحوه اخذ نماد اعتماد الکترونیکی چگونه است؟
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسبوکارهای دارای مجوز است. متقاضیان استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی میبایست پیش از اقدام به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، درخواست خود را برای اخذ نماد اعتماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنند.
آیا میتوان از لوگوی بانک ها جهت ترغیب یا راهنمایی خریداران استفاده کرد؟
خیر. از لوگوی بانکها به هیچ عنوان نمیتوان استفاده کرد.
آیا دریافت اطلاعات کارت از دارنده کارت مجاز است؟
خیر. دریافت اطلاعات کارت دارنده تحت هر عنوان مجاز نیست.
مسئولیتها و تعهدات پذیرنده اینترنتی پس از اخذ درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟
- رعایت کلیه قوانین تجارت الکترونیک کشور و مقررات عمومی و الزامات این حوزه که از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا و شاپرک وضع شده است.
- عدم ذخیره اطلاعات حساس دارنده کارت از طریق سایت خود.
- تامین تا امنیت وبسایت خود به نحوی که از بروز هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.
- اعلام بلافاصله رخدادهای امنیتی مانند هک شدن سایت پذیرنده، به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، تا در صورت لزوم شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت نسبت به غیرفعالسازی «کد پذیرندگی» مربوطه اقدام کند.
- مشخص کردن نوع صنف، محدوده جغرافیایی تحویل و عرضه کالا و خدمات، و سقف تراکنشهای پذیرنده.
- درج شماره پشتیبانی و شماره امداد مشتریان را در سایت خود.
- اعلام IP و دامنه مورد استفاده خود و تغییرات آن به شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت
چه خدماتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی قابل ارایه است؟
صرفاٌ خدماتی شامل خرید، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق درگاه پرداخت اینترنتی قابل ارائه بوده و خدماتی نظیر انتقال وجه و ماندهگیری غیر مجاز است.