روش‌های دریافت رمز پویای بانک خاورمیانه

در ادامه این مطلب در عصر بانک پلاس روش‌های فعال‌سازی و دریافت سه نوع رمز پویای بانک خاورمیانه آورده شده است.

بانک خاورمیانه علاوه بر اینکه امکان دریافت رمز دوم پویا برای انجام تراکنش‌های اینترنتی بالای 100 هزارتومان را فراهم کرده است، اقدام به ارائه رمز پویا مخصوص تراکنش سامانه اینترنت‌ بانک و همچنین ورود به این سامانه کرده است. در ادامه این مطلب روش‌های فعال‌سازی و دریافت سه نوع رمز پویای بانک خاورمیانه آورده شده است.

انواع رمزهای پویای بانک خاورمیانه

رمز پویا یکـی از سـازوکارهـای امنیتی اسـت که هنگـام استفـاده از نرم‌افزارهای بانکی و به منظور کاهش جرائم و سوءاستفاده‌های مرتبط با رمـزهای ایستا طراحی شده است. بدین‌نحو که برای انجام بعضی از فعالیت‌های بانکی به جای استفاده از رمـز ایستا، رمز پویا در اختیـار شما قـرار میگیرد کـه 120 ثانیه فرصت دارید از این رمز استفاده کرده و عملیات بانکی خود را انجام دهید. در حال حاضر بانک خاورمیانه سه نوع رمز پویا ارائه می‌دهد:

1) رمـز پویـا مخصوص رمـز دوم کـارت (خریـدهای اینترنتی، پـرداخت قبض خدمات شهری و انتقـال وجـه به سایر کارت‌ها از طـریق موبایل‌بانک یا اینترنت‌بانک)

2) رمز پویا مخصوص تراکنش اینترنت‌ بانک

3) رمز پویا مخصوص ورود بـه اینترنت‌ بانک

رمز پویـای مخصوص تراکنش و رمز پویای دوم کارت را می‌توان با نصب یک اپلیکیشن (Middle East Bank) دریافت کرد.

نحوه فعال‌سازی اپلیکیشن رمز پویا (Middle East Bank)

* دانلـود و نصـب اپلیکیشن رمز پویا (MEB OTP) مطـابق با سیستم‌عامل تلفن‌همـراه

* دریافت پیامک حاوی کد فعالسازی

* انتخاب رمز دلخواه

*دریافت رمـز ورود به اپلیکیشن از طریق شعب و یا اینترنت‌ بانک

رمز دوم پویا مخصوص کارت

این رمـز برای انجـام تمـام تـراکنش‌های بـدون حضـور کـارت مانـند پـرداخت قبـض خدمات شهـری، خریـدهای اینترنتـی، انتـقـال وجــه کـارت بــه کـارت از طـریق مـوبایـل بـانک یـا اینترنت‌بانک استفاده می‌شود. در حال حاضر رمـز دوم ایستـای تـمـام کـارت‌ها غیرفعال شده است. مشتریان بانک خاورمیانه با استفاده از اپلیکیشن و یـا دریـافت رمز پویـا به صورت پیامک می‌توانند تراکنش‌های اینترنتی مربوطه را انجام دهند.

نحوه دریافت رمز دوم پویا مخصوص کارت

این رمز از طریق پیامک و اپلیکیشن قابل دریافت است:

1) بـرای استفاده از اپلیکیـشن به منظـور دریافت رمز دوم پـویای کـارت، دستـرسی بـه اینترنت الـزامی است و پس از فعالسازی این اپلیکیشن در تمام کشورها قابل استفاده است. نحوه دریافت رمز پویا مخصوص رمز دوم کارت از طریق اپلیکیشن به شرح زیر است:

* ورود به اپلیکیشن MEB OTP

* انتخاب گزینه رمز دوم کارت

* فعالسازی کارت مورد نظر

*انتخاب کارت فعال مورد نظر

* دریافت رمز پویا مخصوص رمز دوم کارت

* وارد کردن رمز در درگاه مورد نظر

2) دریافت رمز پویای کـارت از طریق پیامک هنگام خرید از درگـاه‌های اینترنتی درصورت نداشتن اپلیکیشن امکان‌پذیر است. برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک، شماره تلفن همراهی که مایل هستید رمز به آن ارسال شود از طریق شعبه، اینترنت بانک و یا خودپردازهای بانک خاورمیانه معرفی نمایید.

به دلیل محـدودیـت‌های ارسال پیامک، استفـاده از این روش تنها هنگام حضور در کشور ایران امکا‌ن‌پذیر است.

رمز پویای بانک خاورمیانه مخصوص تراکنش اینترنت بانک

این رمـز پویا برای انجـام و یا تـایید تـراکنش با مبـالغ بیش از حد پـیـش فـرض در اینتـرنت بـانـک (بـرای اشخاص حقیقـی 200 میلیون ریـال و برای اشخاص حقوقی 500 میلیون ریال) الزامی است.

به منظور استفاده از رمـز پویـای تـراکنش اینتـرنت بـانک شما می‌بایست برای انتخاب نحوه دریافت کد فعالسازی (پیامک یا اپلیکیشن) به شعب بانک مراجعه نمایید.

استفاده از رمز پویا برای تمامی مبالغ به درخواست شما در شعب بانک امکان پذیر است. رمز پویای مخصوص تراکنش اینترنت‌ بانک از دو طریق قابل دریافت است:

1- استفـاده از اپلیکیشن MEB OTP به منظـور دریـافت رمـز دوم پـویای تـراکنش اینترنت بانک، بـدون نیاز بـه اینتـرنت در تمام کشورها قابل استفاده می‌باشد.

2- دریافت رمز پویـای تراکنش اینترنت بانک از طـریق پیـامک (بـه دلیل محـدودیت‌های ارسال پیـامک، تنها هنگام حضور در کشور ایران امکان‌پذیر است.)

نحوه دریافت رمز پویا مخصوص تراکنش اینترنت بانک

1) ورود به اپلیکیشن MEB OTP

2) انتخاب گزینه رمز تراکنش اینترنت‌بانک

3) کلیـک بـر روی گـزینـه فعالسـازی رمـز پـویــای تــراکنـش اینترنت‌بانک در اولین ورود

4) وارد نمـودن عـدد اعلام شـده در اینترنت‌بانک و دریـافت رمـز

5) استفاده از رمز ساخته شده در اینترنت‌بانک برای انجام تراکنش

رمز پویای بانک خاورمیانه مخصوص ورود به اینترنت‌ بانک

این رمز یکی از سازوکارهای امنیتـی دو مرحله‌ای هنگام ورود به اینترنت‌بانک است. این رمز در حال حاضر به صورت پیامکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل محدودیت‌های ارسال پیامک، استفاده از این روش تنها هنگام حضور در کشور ایران امکان‌پذیر است.

نحوه دریافت رمز پویا مخصوص ورود به اینترنت‌بانک

برای فعالسازی و دریافت رمز پویا مخصوص ورود به اینترنت‌بانک مراحل زیر را طی کنید:

1) رمز پویای ورود به اینترنت‌بانک با درخواست شما با مراجعه بـه یکـی از شعب بـانک خاورمیـانه و تکمیـل فرم درخواست فعال می‌گردد.

2) هنگام ورود به اینتـرنت‌بـانک پس از وارد کردن نام کـاربـری و رمز ورود، رمز پویا به صورت خودکار توسط بانک خاورمیانه بـه شماره تلفن‌همراه شما ارسال می‌گردد.

برای دانلود اپلیکیشن رمزساز از کلیدهای زیر استفاده کنید.

اپلیکیشن رمز پویا نسخه اندروید 

اپلیکیشن رمز پویا نسخه IOS

جدول / روش نصب و استفاده از رمز دوم یکبارمصرف همه بانک‌ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.