روش‌ دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه صادرات

در ادامه این گزارش عصر بانک به معرفی روش‌ دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه صادرات پرداخته‌ است.

استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های بانکی الزامی شده و کاربران باید از رمز دوم پویا برای تمامی تراکنش‌های اینترنتی بالای صد هزار تومان استفاده کنند. بانک توسعه صادرات نیز در این راستا امکان دریافت رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن ریما و پیامک فراهم کرده است. در ادامه به معرفی روش‌های فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه صادرات پرداخته‌ایم.

روش‌ دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه صادرات از طریق پیامک

بانک توسعه صادرات ایران به سامانه هریم (هدایت رمز یکبار مصرف) بانک مرکزی متصل شده است. سامانه هریم امکان دریافت رمز دوم پویا را برای آن دسته از مشتریانی که گوشی هوشمند ندارند یا به هردلیلی علاقمند به استفاده از سامانه تولید رمز نیستند را فراهم می‌کند. در واقع با اتصال به سامانه هریم، مشتریان بانک می‌توانند در زمان استفاده از درگاه‌های پرداخت یا سامانه‌های پرداخت موبایلی، با انتخاب دکمه “رمز دوم پویا”  برای انجام تراکنش‌های اینترنتی، رمز دوم یکبار مصرف پیامکی را دریافت کنند.

مشتریان بانک توسعه صادرات برای استفاده از رمز دوم پویای پیامکی باید ابتدا نسبت به اعتبارسنجی شماره تلفن همراه خود از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنند. (مشتریانی که شماره تلفن همراه آنها قبلا اعتبارسنجی شده است نیازی به انجام مجدد این کار ندارند.)

1- اعتبارسنجی از طریق مراجعه به وب سایت

2- مراجعه به یکی از شعب بانک توسعه صادرات ایران

پس از اعتبار سنجی، رمز دوم پویای پیامکی برای شما فعال خواهد شد. برای دریافت رمز دوم پویا، 4 رقم آخر شماره کارت مورد نظر را به شماره 3000940 از طریق پیامک ارسال کنید تا رمز دوم یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما ارسال شود.

فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه صادرات از طریق اپلیکیشن

همچنین بانک توسعه صادرات امکان فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن ریما فراهم کرده است. برای دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن ریما مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اپلکیشن ریما را دانلود و نصب کنید.

2- سپس به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک توسعه صادرات مراجعه و گزینه “خدمات رمز و حساب” را انتخاب کنید.

3- گزینه “فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم” را انتخاب کنید.

4- در این مرحله باید شماره تلفن همراه متصل به حساب را وارد کنید.

5-  در اینجا دستگاه به شما رسیدی تحویل می‌دهد که در آن رمز 8 کاراکتری چاپ شده است و همچنین همزمان پیامک حاوی رمز به شماره تلفن‌همراه شما ارسال خواهد شد.

6- برای ادامه مراحل باید به به نرم افزار ریما مراجعه کنید و رمز اخذ شده از دستگاه خود پرداز و پیامک را وارد کنید.

7- پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید تولید رمز یکبار مصرف، هر 60 ثانیه رمز دوم پویا تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است.

اپلکیشن ریما را از طریق دکمه های زیر دانلود کنید.

اپلکیشن ریما برای گوشی‌های اندروید

اپلکیشن ریما برای گوشی‌های آیفون

جدول / روش نصب و استفاده از رمز دوم یکبارمصرف همه بانک‌ها

1 نظر
  1. جواد می گوید

    رمز دوم پویا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.